Son yıllarda ülkemizde bilimsel yayın sayısında niceliksel bir artış olmakla beraber yayınların niteliği ve uygulamalara yansıması tartışılan
bir konu hâline gelmiştir. Bu araştırmanın amacı Millî Eğitim Bakanlığına bağlı çeşitli okullarda görev yapan ve lisansüstü eğitime devam
eden öğretmenlerin Eğitim Fakültelerinde yapılan araştırmalara dair görüşlerini almak ve tespit edilen sorunlardan hareketle öğretmenlerin
önerilerini ortaya koymaktır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen bu araştırmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın
çalışma grubu Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda öğretmenlik yapan ve aynı zamanda Eğitim Fakültesinde lisansüstü eğitime
devam eden (yüksek lisans-doktora) 20 öğretmenden oluşmaktadır. Katılımcıların araştırmaya dâhil edilmesinde amaçlı örnekleme
yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşmeler aracılığı ile
toplanmış, ardından içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Yapılan içerik analizi sonuçlarına göre, öğretmenlerin çoğu lisansüstü eğitim
yaptığı için yürütülen bilimsel çalışmalardan haberdar olabilmektedir. Fakat lisansüstü eğitime katılmayan öğretmenlerin çoğu yapılan
çalışmalardan yeterince haberdar değildir. Öğretmenlerin bilimsel çalışmalardan haberdar edilebilmesi için getirmiş oldukları başlıca
öneriler; kongre, seminer ve konferans düzenlenmesi, akademisyenler tarafından okul ziyaretleri yapılması, Millî Eğitim Bakanlığı ile
üniversitelerin işbirliği yapması, öğretmenlere bilgilendirici broşür dağıtılması, yapılan çalışmaların okulların sitesinde yayımlanması ve
hizmet içi eğitim programları düzenlenmesi şeklindedir. Öğretmenlerin bilimsel çalışmalara ilişkin görüşleri çoğunlukla olumsuz olmakla
birlikte bilimsel çalışmaların uygulamaya dönüşmesine ilişkin birtakım önerilerde bulunmuşlardır.
Although the number of scientific publications in our country has increased in recent years, the quality of those publications and their
reflection on practices have become a topic of debate. The purpose of this study is to discover the views of teachers who work in various
schools affiliated with the Ministry of National Education and who have received postgraduate education on the research conducted
in the Faculties of Education, as well as to present the teachers’ suggestions based on the problems identified. The case study design
was used in this research, which was carried out with the qualitative research method. The research’s study group comprises 20 teachers
who work in Ministry of National Education-affiliated schools while also studying postgraduate education (master’s and Ph.D.) at the
Faculty of Education. To include the participants in the study, the maximum variation sampling approach, which is one of the purposive
sampling methods, was utilized. Face-to-face interviews with teachers were used to collect data, which was subsequently analyzed using
a content analysis method. Most teachers, according to the results of the content analysis, are informed of academic studies since they
have postgraduate education. However, the majority of teachers who do not attend postgraduate education are uninformed of the studies Teachers’ main suggestions for staying informed about scientific studies include organizing congresses, seminars, and conferences, having
academicians visit schools, cooperating between the Ministry of National Education and universities, providing teachers with informative
brochures, publishing studies on school websites, and organizing in-service training programs. Although teachers’ views about scientific
studies were mostly negative, they did make several recommendations for putting scientific studies into practice
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 11 Issue: 3 |