Bu çalışmanın amacı, yükseköğretim düzeyinde gerçekleştirilen programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisi ve alt boyutları üzerindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, nicel ve nitel verilerin birlikte kullanıldığı karma yöntem araştırma türlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Bu kapsamda bilgi işlemsel düşünme becerisi değişkeninin tek bir grup için, bir başlangıç noktasından alınarak belirli zaman aralıklarındaki değişimi yarı deneysel yöntemle incelenmiştir. Çalışma 18 erkek, 24 kadın olmak üzere toplam 42 lisans öğrencisiyle yürütülmüştür. Nicel veriler üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilen bilgi işlemsel düşünme becerisi ölçeğiyle, nitel veriler ise yarı yapılandırılmış odak grup görüşmeleriyle toplanmıştır. Veriler Friedman testi, Wilcoxon işaretli sıralar testi ve betimsel içerik analizi teknikleri doğrultusunda analiz edilmiştir. Yapılan ölçümlerde programlama öğretiminin bilgi işlemsel düşünme becerisi ve bilgi işlemsel düşünme becerisinin yaratıcılık, algoritmik düşünme ve problem çözme alt boyutları üzerine anlamlı bir etkisinin olduğu, işbirliklilik ve eleştirel düşünme alt boyutları üzerine ise anlamlı bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
This study aims to examine the effect of teaching programming at a higher education level on computational thinking skills and its sub-dimensions. In the study, an explanatory design, one of the mixed-method research types in which quantitative and qualitative data are used together, was used. In this context, the change of the computational thinking skill variable for a single group taken from a starting point in certain time intervals was examined with a quasi-experimental method. The study was conducted with a total of 42 undergraduate students including 18 males and 24 females. Quantitative data were collected with the computational thinking skills scale developed for university students, and qualitative data were collected through semi-structured focus group interviews. The data were analyzed using the Friedman test, Wilcoxon signed-rank test, and descriptive content analysis techniques. In the measurements made, it was concluded that teaching programming had a significant effect on computational thinking skill and its creativity, algorithmic thinking, and problem-solving sub-dimensions, but had no significant effect on collaborative and critical thinking sub-dimensions.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 12 Issue: 1 |