Research Article
BibTex RIS Cite

Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 76 - 87, 30.04.2022

Abstract

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının kendi alanlarına ilişkin öğretim materyallerini arama/bulma-internetten indirme, düzenleyip geliştirme, tasarlama ve gerçek sınıf ortamında kullanma ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya, bir devlet üniversitesinde pedagojik formasyon eğitimi sertifikası alan 40 öğretmen adayı katılmıştır. Bu araştırma, nitel betimsel bir çalışmadır. Öğretmen adaylarının öğretim materyaline ilişkin görüşleri, araştırmacı tarafından tasarlanan açık uçlu sorulardan oluşan bir anket formu kullanılarak belirlenmiştir. Bu forumdan elde edilen nitel veriler, içerik analizi yöntemine göre değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının kendi alanlarına ilişkin öğretim materyallerini arama/bulma-indirme, arayıp/bulduğu-indirdiği mevcut öğretim materyallerini düzenleyip geliştirme, alanıyla ilişkili materyalleri tasarlayıp oluşturma ve gerçek sınıf ortamında kullanma gibi konularda çok yeterli olmadıkları ve bu konulara ilişkin kendilerini de kısmen yeterli hissettikleri görülmüştür. Bu çalışmada elde edilen nitel sonuçlar doğrultusunda, öğretmen eğitimi kalitesinin arttırılmasıyla ilgilenen araştırmacılara öneriler sunulmuştur.

Supporting Institution

-

Project Number

-

References

  • Asan, A. (2002). Pre-service teachers’ use of technology to create instructional materials: A school-college partnership. Technology, Pedagogy and Education, 11(2), 217-232. doi:10.1080/14759390200200133
  • Balçın, M. D. ve Ergün, A. (2017, Nisan). Fen bilgisi öğretmen adaylarının materyal geliştirme konusunda sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgilerinin farklı ölçme araçları ile karşılaştırılması. I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu. Alanya/Antalya.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin türkçe derslerinde öğretim materyalleri kullanma durumları. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. doi:10.19160/ijer.463977
  • Cramer, S. R. (2007). Update your classroom with learning objects and twenty-first- century skills. A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 80(3), 126-132. doi:10.3200/TCHS.80.3.126-132
  • Çakıroğlu, Ü. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf matematik müfredatına uygun öğrenme nesnelerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çelikkaya, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç ve materyal kullanımının önemi. Ramazan Sever, R. ve Koçoğlu, E. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. baskı, s.36-65). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demetriadis, S., Barbas, A., Molohides, A., Palaigeorgiou, G., Psillos, D., Vlahavas, I., Tsoukalas, I. ve Pombortsis, A. (2003). Cultures in negotiation: teachers’ acceptance/resistance attitudes considering the infusion of technology into schools. Computers and Education, 41(1), 19-37. https://doi.org/10.1016/S0360-1315(03)00012-5
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Demirel, Ö. (2014). Alternatif ders materyali geliştirme. Demirel, Ö. ve Altun, E. (Ed.). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (8. baskı, s.229-244). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. ve Serhatlıoğlu, B. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin materyal hazırlama ilkelerini kazandırmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 1-16.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya ili örneği. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90- 101.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27. baskı). Ankara: Nobel Akademik.
  • Kay, R. H. ve Knaack, L. (2008). An examination of the impact of learning objects in secondary school. Journal of Computer Assisted Learning, 24(6), 447-461. doi:10.1111/j.1365-2729.2008.00278.x
  • Kaya, R. ve Samancı, O. (2010). Öğretmen adaylarının alternatif öğretim materyalleri ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 83-98.
  • Kazu, H. ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kılıç, A., Aydemir, S., Karakaya, D. ve Kaya, O. N. (2012, Haziran). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme nesnelerine ilişkin öz-yeterlilik algılarındaki değişim. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Kılıç, A. (2018, Ekim). Yeni fen bilgisi öğretmenliği lisans programının teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) kavramı açısından incelenmesi. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), Balıkesir.
  • Kılıç, A., Aydemir, S. ve Kazanç, S. (2019). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) temelli harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adaylarının TPAB ve sınıf içi uygulama becerilerine etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 18(3), 1208-1232. doi:10.17051/ilkonline.2019.611493
  • Koehler, M. J., Mishra, P. ve Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy, and technology. Computers and Education, 49, 740–762. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2005.11.012
  • Koehler, M. J. ve Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. In AACTE Committee on Innovation and Technology. (Ed.). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK). New York: Routledge.
  • Koehler, M., Mishra, P., Akcaoglu, M. ve Rosenberg, J. (2013). The technological pedagogical content knowledge framework for teachers and teacher educators. Commonwealth Educational Media Centre for Asia. http://cemca.org.in/ckfinder/userfiles/files/ICT%20teacher%20education%20Module%201%20Final_May%2020.pdf
  • Kolburan Geçer, A. (2010). Teknik öğretmen adaylarının öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme dersine yönelik deneyimleri. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, VII(II), 1-25.
  • Kurtdede Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim. 1(1), 48-61.
  • Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. doi:10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
  • Niess, M. L., Sadri, P. ve Lee, K. (2007, April). Dynamic spreadsheets as learning technology tools: Developing teachers’ technology pedagogical content knowledge (TPCK). American Educational Research Association Annual Conference, Chicago, IL.
  • Onur Sezer, G. (2017). Öğretmenlik uygulaması dersini alan sınıf öğretmeni adaylarının sınıfta kullandıkları materyal tercihlerinin incelenmesi. Academy Journal of Educational Sciences, 1(1), 23-33. doi:10.31805/acjes.349593
  • Örge Yaşar, F. (2017). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine yönelik görüşleri: Nitel bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), 165-182.
  • Özer, Ö. ve Tunca, N. (2014). Öğretmen adaylarının materyal hazırlama ve kullanmaya yönelik görüşleri. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 214-229.
  • Öztürk, T. ve Zayimoğlu Öztürk, F. (2015). Tarih öğretmen adaylarının “öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı” dersine yönelik uygulamaları ile görüşlerinin incelenmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 63-78.
  • Şahin, M. (2014). Öğretim materyallerinin öğrenme-öğretme sürecindeki işlevine ilişkin öğretmen görüşlerinin analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 995-1012.
  • Usta, E. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim materyalleri geliştirme süreçlerinin görsel ve mesaj tasarımı ilkeleri açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-14.
  • Yanpar Yelken, T. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (14. baskı). Ankara: Anı.
  • Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(9), 23-34.
  • Yeşilyurt, E. (2007). Öğretim araç-gereçleri kullanımına etki eden faktörler. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(4), 300-312.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin.

The Views of Pre-Service Teachers on Searching/Finding-Downloading, Improving and Designing Teaching Materials Related to Their Fields and Using Them in the Classroom Environment

Year 2022, Volume: 12 Issue: 1, 76 - 87, 30.04.2022

Abstract

The aim of this study is to examine the opinions of pre-service teachers (PSTs) about searching/finding-downloading, organizing, improving and designing the teaching materials related to their fields, and using them in the real classroom environment. The participants of the study were comprised of 40 PSTs who received a certificate of pedagogical formation education at a state university in Turkey. This research is a qualitative descriptive study. The opinions of the PSTs about the teaching material were determined by using a survey with open-ended questions designed by the researcher. The qualitative data obtained from this survey were evaluated according to the content analysis method. According to the findings of this research, it was observed that the PSTs are not competent and feel partially sufficient about searching/finding-downloading, organizing, improving and designing the teaching materials related to their fields, and using them in the real classroom environment. In line with the qualitative results obtained in this study, many recommendations were presented to researchers interested in improving the quality of teacher education.

Project Number

-

References

  • Asan, A. (2002). Pre-service teachers’ use of technology to create instructional materials: A school-college partnership. Technology, Pedagogy and Education, 11(2), 217-232. doi:10.1080/14759390200200133
  • Balçın, M. D. ve Ergün, A. (2017, Nisan). Fen bilgisi öğretmen adaylarının materyal geliştirme konusunda sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgilerinin farklı ölçme araçları ile karşılaştırılması. I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu. Alanya/Antalya.
  • Başaran, M. (2003). İlköğretim 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin türkçe derslerinde öğretim materyalleri kullanma durumları. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Bozpolat, E. ve Arslan, A. (2018). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine ilişkin görüşleri. E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9(3), 60-84. doi:10.19160/ijer.463977
  • Cramer, S. R. (2007). Update your classroom with learning objects and twenty-first- century skills. A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 80(3), 126-132. doi:10.3200/TCHS.80.3.126-132
  • Çakıroğlu, Ü. (2010). Ortaöğretim 9. sınıf matematik müfredatına uygun öğrenme nesnelerinin tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Doktora tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
  • Çelikkaya, T. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde araç-gereç ve materyal kullanımının önemi. Ramazan Sever, R. ve Koçoğlu, E. Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (2. baskı, s.36-65). Ankara: Pegem Akademi.
  • Demetriadis, S., Barbas, A., Molohides, A., Palaigeorgiou, G., Psillos, D., Vlahavas, I., Tsoukalas, I. ve Pombortsis, A. (2003). Cultures in negotiation: teachers’ acceptance/resistance attitudes considering the infusion of technology into schools. Computers and Education, 41(1), 19-37. https://doi.org/10.1016/S0360-1315(03)00012-5
  • Demiralp, N. (2007). Coğrafya eğitiminde materyaller ve 2005 coğrafya dersi öğretim programı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 373-384.
  • Demirel, Ö. (2014). Alternatif ders materyali geliştirme. Demirel, Ö. ve Altun, E. (Ed.). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (8. baskı, s.229-244). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gömleksiz, M. N., Kan, A. Ü. ve Serhatlıoğlu, B. (2010). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin materyal hazırlama ilkelerini kazandırmadaki etkililiğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 1-16.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(1), 43-48.
  • Karamustafaoğlu, O. (2006). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin öğretim materyallerini kullanma düzeyleri: Amasya ili örneği. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 90- 101.
  • Karasar, N. (2014). Bilimsel araştırma yöntemi (27. baskı). Ankara: Nobel Akademik.
  • Kay, R. H. ve Knaack, L. (2008). An examination of the impact of learning objects in secondary school. Journal of Computer Assisted Learning, 24(6), 447-461. doi:10.1111/j.1365-2729.2008.00278.x
  • Kaya, R. ve Samancı, O. (2010). Öğretmen adaylarının alternatif öğretim materyalleri ile ilgili görüşleri. Milli Eğitim Dergisi, 40(188), 83-98.
  • Kazu, H. ve Yeşilyurt, E. (2008). Öğretmenlerin öğretim araç-gereçlerini kullanım amaçları. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 175-188.
  • Kılıç, A., Aydemir, S., Karakaya, D. ve Kaya, O. N. (2012, Haziran). Fen bilgisi öğretmen adaylarının öğrenme nesnelerine ilişkin öz-yeterlilik algılarındaki değişim. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Kılıç, A. (2018, Ekim). Yeni fen bilgisi öğretmenliği lisans programının teknolojik pedagojik alan bilgisi (tpab) kavramı açısından incelenmesi. Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), Balıkesir.
  • Kılıç, A., Aydemir, S. ve Kazanç, S. (2019). Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) temelli harmanlanmış öğrenme ortamının fen bilimleri öğretmen adaylarının TPAB ve sınıf içi uygulama becerilerine etkisi. İlköğretim Online Dergisi, 18(3), 1208-1232. doi:10.17051/ilkonline.2019.611493
  • Koehler, M. J., Mishra, P. ve Yahya, K. (2007). Tracing the development of teacher knowledge in a design seminar: Integrating content, pedagogy, and technology. Computers and Education, 49, 740–762. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2005.11.012
  • Koehler, M. J. ve Mishra, P. (2008). Introducing TPCK. In AACTE Committee on Innovation and Technology. (Ed.). Handbook of Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK). New York: Routledge.
  • Koehler, M., Mishra, P., Akcaoglu, M. ve Rosenberg, J. (2013). The technological pedagogical content knowledge framework for teachers and teacher educators. Commonwealth Educational Media Centre for Asia. http://cemca.org.in/ckfinder/userfiles/files/ICT%20teacher%20education%20Module%201%20Final_May%2020.pdf
  • Kolburan Geçer, A. (2010). Teknik öğretmen adaylarının öğretim teknolojisi ve materyal geliştirme dersine yönelik deneyimleri. Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, VII(II), 1-25.
  • Kurtdede Fidan, N. (2008). İlköğretimde araç gereç kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim. 1(1), 48-61.
  • Mishra, P. ve Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: A new framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017-1054. doi:10.1111/j.1467-9620.2006.00684.x
  • Niess, M. L., Sadri, P. ve Lee, K. (2007, April). Dynamic spreadsheets as learning technology tools: Developing teachers’ technology pedagogical content knowledge (TPCK). American Educational Research Association Annual Conference, Chicago, IL.
  • Onur Sezer, G. (2017). Öğretmenlik uygulaması dersini alan sınıf öğretmeni adaylarının sınıfta kullandıkları materyal tercihlerinin incelenmesi. Academy Journal of Educational Sciences, 1(1), 23-33. doi:10.31805/acjes.349593
  • Örge Yaşar, F. (2017). Pedagojik formasyon eğitimi sertifika programı öğrencilerinin öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersine yönelik görüşleri: Nitel bir araştırma. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(58), 165-182.
  • Özer, Ö. ve Tunca, N. (2014). Öğretmen adaylarının materyal hazırlama ve kullanmaya yönelik görüşleri. Route Educational and Social Science Journal, 1(3), 214-229.
  • Öztürk, T. ve Zayimoğlu Öztürk, F. (2015). Tarih öğretmen adaylarının “öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı” dersine yönelik uygulamaları ile görüşlerinin incelenmesi. e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 63-78.
  • Şahin, M. (2014). Öğretim materyallerinin öğrenme-öğretme sürecindeki işlevine ilişkin öğretmen görüşlerinin analizi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(3), 995-1012.
  • Usta, E. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim materyalleri geliştirme süreçlerinin görsel ve mesaj tasarımı ilkeleri açısından incelenmesi. Gazi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-14.
  • Yanpar Yelken, T. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı (14. baskı). Ankara: Anı.
  • Yazar, T. (2015). Öğretmen adaylarının öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersi hakkındaki görüşleri. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 5(9), 23-34.
  • Yeşilyurt, E. (2007). Öğretim araç-gereçleri kullanımına etki eden faktörler. e-Journal of New World Sciences Academy, 2(4), 300-312.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (9. baskı). Ankara: Seçkin.
There are 37 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Aygün Kılıç 0000-0002-0417-2665

Project Number -
Publication Date April 30, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 12 Issue: 1

Cite

APA Kılıç, A. (2022). Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 12(1), 76-87. https://doi.org/10.5961/higheredusci.959728
AMA Kılıç A. Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. April 2022;12(1):76-87. doi:10.5961/higheredusci.959728
Chicago Kılıç, Aygün. “Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama Ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 12, no. 1 (April 2022): 76-87. https://doi.org/10.5961/higheredusci.959728.
EndNote Kılıç A (April 1, 2022) Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12 1 76–87.
IEEE A. Kılıç, “Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri”, J Higher Edu Sci, vol. 12, no. 1, pp. 76–87, 2022, doi: 10.5961/higheredusci.959728.
ISNAD Kılıç, Aygün. “Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama Ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 12/1 (April 2022), 76-87. https://doi.org/10.5961/higheredusci.959728.
JAMA Kılıç A. Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2022;12:76–87.
MLA Kılıç, Aygün. “Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama Ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 12, no. 1, 2022, pp. 76-87, doi:10.5961/higheredusci.959728.
Vancouver Kılıç A. Öğretmen Adaylarının Kendi Alanlarıyla İlgili Öğretim Materyallerini Arama/Bulma-İndirme, Geliştirme, Tasarlama ve Sınıf Ortamında Kullanmaya İlişkin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2022;12(1):76-87.