Research Article
BibTex RIS Cite

Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri

Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 437 - 446, 31.12.2024

Abstract

Bu araştırmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin acil uzaktan öğretim ve yükseköğretimde yeni normale geçiş süreçlerine ilişkin
görüşlerinin incelenmesidir. Nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseniyle yürütülen araştırmanın katılımcılarını 2023-
2024 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 2. ve 3. sınıfta öğrenim gören 20 tıp fakültesi öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın verileri
araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze toplanmıştır. Nitel veriler, betimsel ve içerik analizine
tabii tutulmuştur. Araştırmada, öğrencilerin yeni normale geçiş sürecinde adaptasyon ve konsantrasyon, zaman yönetimi, acil uzaktan
öğretim sürecindeki öğrenilen bilgileri hatırlama ile sosyalleşme konularında sorunlarla karşılaştıkları sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin
görüşlerine göre, acil uzaktan öğretimden yeni normale geçiş sürecine çok hızlı geçiş yapıldığı ve bu süreçte öğrencilere psikolojik destek
sağlanmadığı belirlenmiştir. Bununla birlikte, katılımcılar, acil uzaktan öğretim sürecinin gelecekte mesleki anlamda ortaya çıkarabileceği
olası sorunları; mezunların işe başladıklarında mesleki yetersizlik yaşama, bilgi birikimine güvenmeme ve motivasyon düşüklüğü olarak
sıralamıştır.

Ethical Statement

Bu araştırmada İstanbul Nişantaşı Üniversitesi Rektörlüğü Etiği Kurulu’na başvuru yapılmıştır. 2024/01 no’lu etik kurul toplantısında 04.01.2024 tarihli “Olumlu” Karar Belgesi alınmıştır.

References

  • Abbasi, S., Ayoob, T., Malik, A., & Memon, S. I. (2020). Perceptions of students regarding e-learning during Covid-19 at a private medical college. Pak J Med Sci., 36, 57-61.
  • Al-Kadri, H. M., Moamary, A. M., & Knawy, A. B. (2020). Framework for curriculum delivery during COVID-19 pandemic in a health sciences university. Ann Thorac Med, 15(4), 185-189.
  • AlMunifi, A. A., & Alfawzan, M. S. (2023). Back to the new normal in engineering education towards student-centered learning: Remote? In person? Hybrid? Sustainability, 15, 1-18, doi: 10.3390/ su151813510
  • Arıkan, A. T., Koç, E. M., & Altınışık-Ergür, G. (2022). Pandemide uzaktan tıp eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi: Türkiye deneyimi. M. H. Türkçapar (Ed.), Uzaktan eğitimde güncel sorunlar ve çözüm önerileri içinde (ss. 116-132). Ankara: ASBU Yayınları.
  • Beauchamp, S. (2022). Lessons learned from emergency remote teaching and learning in a suburban -high school. Unpublished doctoral dissertation, Lindenwood University, St. Charles, Missouri.
  • Bıçakcı-Ay, Ş., & Çap, D. (2022). Distance education in COVID-19 pandemic: what do medical students think? World of Medical Education, 21(65), 42-55.
  • Bıyıklı, C., & Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 110-147.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi, doi: 10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... & Rodes, V. (2020). A global outlook to the interruption of education due to Covid-19 pandemic: navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Brown, A., Kassam, A., Paget, M., Blades, K., Mercia, M., & Kachra, R. (2021). Exploring the global impact of the COVID-19 pandemic on medical education: an international cross-sectional study of medical learners. Canadian Medical Education Journal, 12(3), 28- 43.
  • Bughrara, M. S., Swanberg, S. M., Lucia, V. C., Schmitz, K., Jung, D., & Wunderlich-Barillas, T. (2023). Beyond COVID-19: the impact of recent pandemics on medical students and their education: a scoping review. Medical Education Online, 28(1), 1-29, doi: 10.1080/10872981.2022.2139657
  • Chau H. T., & Hieu N. A. (2023). Review of emergency remote teaching during the outbreak of COVID-19 in Vietnam: EFL students’ problems and suggestions for sustainable development of online teaching. Language Related Research, 14(5), 223-244.
  • Dinç, S., & Erdoğan, E. (2022). COVID-19 pandemisinde yeni deneyimler: Uzaktan eğitime ilişkin öğrenci görüşleri. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(3), 385-392, doi: 10.38108/ouhcd.962460
  • Eminoğlu, A., & Duruk, N. (2023). The problems faced by nursing students in performing their nursing skills after online education during the Covıd-19 pandemic process: a qualitative study. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 5(2), 103- 112.
  • Hodges, C. B., Moore, S., Locke, B., Trust. T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review, 27. Erişim adresi: https://er.educause. edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote- teaching-and-online-learning (01 Aralık 2023).
  • Holzmann-Littig, C., Zerban, N. L., Storm, C., Ulhaas, L., Pfeiffer, M., Kotz, A., … & Huber, J. (2022). One academic year under COVID-19 conditions: two multicenter cross-sectional evaluation studies among medical students in Bavarian medical schools, Germany students’ needs, difficulties, and concerns about digital teaching and learning. BMC Medical Education, 22(1). 1-14, doi: 10.1186/ s12909-022-03480-x
  • Kaplan-Sayı, A., Atay, D., Karadeniz, Ş., Burçin-Canbaz, M. Aşıcı, M., & Aslan, Ö. (2023). Adaptation process to school after pandemic in Turkish context. Pegem Journal of Education and Instruction, 14(1), 111-117, doi: 10.47750/pegegog.14.01.13
  • Kara, B. (2021). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 pandemisinin psikolojik etkisi: Güncel kanıtların gözden geçirilmesi. Sağlık ve Toplum, 31(2), 32-37.
  • Karagöz, N., Ağadayı, E., & Başer D. A. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. The Journal of Turkish Family Physician, 11, 149-158.
  • Levent, A. F., & Aktaş, A., (2023). The effects of the COVID-19 pandemic on international students. Journal of Comparative & International Higher Education, 15(4), 82-95.
  • Liu, Y., & Li, Z. (2023). International research review and teaching improvement measures of college students’ learning psychology under the background of COVID-19. Sustainability, 15(9), 1-16, doi: 10.3390/su15097459
  • Low, E. Z., O’Sullivan, N. J., Sharma, V., Sebastian, I., Meagher, R., Alomairi, D., & Kelly, M. E. (2022). Assessing medical students’ perception and educational experience during COVID-19 pandemic. Irish Journal of Medical Science, 192, 1015-1020, doi: 10.1007/s11845-022-03118-3
  • Lucero‐Prisno, D. E., Shomuyiwa, D. O., Ramazanu, S., Adebisi, Y. A., Duarte, J. A., Azanza, P. A., … & Kouwenhoven, M. B. N. (2023). Public health word of the year: new normal. Public Health Challenges, 2(3), 1-4., doi: 10.1002/puh2.102
  • Maldonado, K., & Maldonado, L. F. D. (2022). Emergency remote teaching and the medical student. Technium Soc. Sci. J., 36, 157- 162.
  • Merriam, S. B. (2023). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı) (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Metakides, C., Pielemeier, L., Lytras, T., Mytilinaios, D, G., Themistocleous, S, C., Pieridi, C., … & Nikas, IP. (2023). Burnout and motivation to study medicine among students during the COVID-19 pandemic. Frontiers in Medicine, 10, 1-7.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. USA, CA: Sage.
  • Mortimer-Lee, P., & Pabst, A. (2022). Covid-19 and productivity: impact and implications. London: National Institute of Economic and Social Research (NIESR). Erişim adresi https://www.niesr.ac.uk/ wp-content/uploads/2022/02/OP62-Covid-19-and-Productivity. pdf (05 Aralık 2023).
  • Öztürk S., Ünver-Doğan N., Ak A., Fazlioğulları, Z., & Göktaş, S. (2021). Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin Covid-19 pandemi sürecinde eğitim deneyimi. Tıp Eğitimi Dünyası, 60(1), 21-26.
  • Öztürk-Demir, S., & Eren, E. (2022). Öğrencilerin çevrim içi öğrenmeye hazırbulunuşluk, memnuniyet ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Science and Education (ICSE), 5(2), 133-156, doi: 10.47477/ubed.1129155
  • Patton, Q. P. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (2. Baskı). (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(3), 65-93, doi: 10.51948/auad.910385
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Şan, B., Alğan, G. A., Erdoğmuş, Ö., Sarıkocalar, F., Taştan, E., Mutlu, S. A., & Taş, G. (2022). Öğrenci gözüyle online tıp eğitimi. Ondokuzmayıs Tıp Dergisi, 1(1), 21-26.
  • Tuna, R., & Şahin, S. (2023). Perceptions and emotions of nursing and health management students about distance learning during the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 272-278.
  • Uysal, İ., Korkmaz, G., Tekin, M., & Uysal, M. A. (2021). Acil uzaktan öğretim sürecinde tıp eğitimi mesleksel beceri uygulamalarında video kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Tip Eğitimi Dünyası, 20(62), 102-114.
  • WHO. (2023). Covid-19 epidemiological update. Erişim adresi https:// www.who.int/publications/m/item/covid-19-epidemiologicalupdate--- 24-november-2023 (03 Aralık 2023).
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • YÖK. (2020a). YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/ coronavirus_bilgilendirme_1.aspx (01 Aralık 2023).
  • YÖK. (2020b). Basın açıklaması. Erişim adresi https://www.yok.gov. tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerdeuygulanacak-uzaktanegitime- iliskin-aciklama.aspx (01 Aralık 2023).
  • YÖKAK. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Erişim adresi https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemidoneminde-uzaktanegitim/ (01 Aralık 2023).

Higher Education in the Transition to the New Normal After the Pandemic: Opinions of Medical Faculty Students

Year 2024, Volume: 14 Issue: 3, 437 - 446, 31.12.2024

Abstract

The aim of this research is to examine the opinions of medical faculty students regarding emergency remote teaching and the transition to
the new normal in higher education. This research, conducted using the phenomenological design within qualitative research methods,
involved 20 medical faculty students enrolled in the 2nd and 3rd years during the fall semester of the 2023-2024 academic year. The data
were collected face-to-face utilizing a semi-structured interview form prepared by the researchers. The qualitative data were subjected to
descriptive and content analysis. In the research, it was concluded that the students faced challenges related to adaptation and concentration,
time management, recalling the information learned during the emergency remote teaching process, and socialization during the transition
to the new normal. According to students’ opinions, it was determined that there was a sudden transition from emergency remote teaching
to the new normal and that psychological support was not provided to the students during this process. Furthermore, the participants listed
the potential issues that the emergency remote teaching process may pose in the future in a professional context as follows: experiencing
professional inadequacy upon entering the workforce, a lack of confidence in their knowledge, and decreased motivation

References

  • Abbasi, S., Ayoob, T., Malik, A., & Memon, S. I. (2020). Perceptions of students regarding e-learning during Covid-19 at a private medical college. Pak J Med Sci., 36, 57-61.
  • Al-Kadri, H. M., Moamary, A. M., & Knawy, A. B. (2020). Framework for curriculum delivery during COVID-19 pandemic in a health sciences university. Ann Thorac Med, 15(4), 185-189.
  • AlMunifi, A. A., & Alfawzan, M. S. (2023). Back to the new normal in engineering education towards student-centered learning: Remote? In person? Hybrid? Sustainability, 15, 1-18, doi: 10.3390/ su151813510
  • Arıkan, A. T., Koç, E. M., & Altınışık-Ergür, G. (2022). Pandemide uzaktan tıp eğitiminin öğrenciler tarafından değerlendirilmesi: Türkiye deneyimi. M. H. Türkçapar (Ed.), Uzaktan eğitimde güncel sorunlar ve çözüm önerileri içinde (ss. 116-132). Ankara: ASBU Yayınları.
  • Beauchamp, S. (2022). Lessons learned from emergency remote teaching and learning in a suburban -high school. Unpublished doctoral dissertation, Lindenwood University, St. Charles, Missouri.
  • Bıçakcı-Ay, Ş., & Çap, D. (2022). Distance education in COVID-19 pandemic: what do medical students think? World of Medical Education, 21(65), 42-55.
  • Bıyıklı, C., & Özgür, A. O. (2021). Öğretmenlerin Covid-19 pandemi dönemindeki senkron uzaktan eğitim sürecinde yaşanan sorunlara ilişkin çözüm önerileri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 110-147.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), i-vi, doi: 10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... & Rodes, V. (2020). A global outlook to the interruption of education due to Covid-19 pandemic: navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Brown, A., Kassam, A., Paget, M., Blades, K., Mercia, M., & Kachra, R. (2021). Exploring the global impact of the COVID-19 pandemic on medical education: an international cross-sectional study of medical learners. Canadian Medical Education Journal, 12(3), 28- 43.
  • Bughrara, M. S., Swanberg, S. M., Lucia, V. C., Schmitz, K., Jung, D., & Wunderlich-Barillas, T. (2023). Beyond COVID-19: the impact of recent pandemics on medical students and their education: a scoping review. Medical Education Online, 28(1), 1-29, doi: 10.1080/10872981.2022.2139657
  • Chau H. T., & Hieu N. A. (2023). Review of emergency remote teaching during the outbreak of COVID-19 in Vietnam: EFL students’ problems and suggestions for sustainable development of online teaching. Language Related Research, 14(5), 223-244.
  • Dinç, S., & Erdoğan, E. (2022). COVID-19 pandemisinde yeni deneyimler: Uzaktan eğitime ilişkin öğrenci görüşleri. Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi, 5(3), 385-392, doi: 10.38108/ouhcd.962460
  • Eminoğlu, A., & Duruk, N. (2023). The problems faced by nursing students in performing their nursing skills after online education during the Covıd-19 pandemic process: a qualitative study. Sağlık Profesyonelleri Araştırma Dergisi, 5(2), 103- 112.
  • Hodges, C. B., Moore, S., Locke, B., Trust. T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review, 27. Erişim adresi: https://er.educause. edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergencyremote- teaching-and-online-learning (01 Aralık 2023).
  • Holzmann-Littig, C., Zerban, N. L., Storm, C., Ulhaas, L., Pfeiffer, M., Kotz, A., … & Huber, J. (2022). One academic year under COVID-19 conditions: two multicenter cross-sectional evaluation studies among medical students in Bavarian medical schools, Germany students’ needs, difficulties, and concerns about digital teaching and learning. BMC Medical Education, 22(1). 1-14, doi: 10.1186/ s12909-022-03480-x
  • Kaplan-Sayı, A., Atay, D., Karadeniz, Ş., Burçin-Canbaz, M. Aşıcı, M., & Aslan, Ö. (2023). Adaptation process to school after pandemic in Turkish context. Pegem Journal of Education and Instruction, 14(1), 111-117, doi: 10.47750/pegegog.14.01.13
  • Kara, B. (2021). Üniversite öğrencilerinde COVID-19 pandemisinin psikolojik etkisi: Güncel kanıtların gözden geçirilmesi. Sağlık ve Toplum, 31(2), 32-37.
  • Karagöz, N., Ağadayı, E., & Başer D. A. (2020). Bir tıp fakültesi öğrencilerinin pandemide uzaktan eğitim ile ilgili davranışları ve sorunları pandemi sürecinde tıp eğitimi. The Journal of Turkish Family Physician, 11, 149-158.
  • Levent, A. F., & Aktaş, A., (2023). The effects of the COVID-19 pandemic on international students. Journal of Comparative & International Higher Education, 15(4), 82-95.
  • Liu, Y., & Li, Z. (2023). International research review and teaching improvement measures of college students’ learning psychology under the background of COVID-19. Sustainability, 15(9), 1-16, doi: 10.3390/su15097459
  • Low, E. Z., O’Sullivan, N. J., Sharma, V., Sebastian, I., Meagher, R., Alomairi, D., & Kelly, M. E. (2022). Assessing medical students’ perception and educational experience during COVID-19 pandemic. Irish Journal of Medical Science, 192, 1015-1020, doi: 10.1007/s11845-022-03118-3
  • Lucero‐Prisno, D. E., Shomuyiwa, D. O., Ramazanu, S., Adebisi, Y. A., Duarte, J. A., Azanza, P. A., … & Kouwenhoven, M. B. N. (2023). Public health word of the year: new normal. Public Health Challenges, 2(3), 1-4., doi: 10.1002/puh2.102
  • Maldonado, K., & Maldonado, L. F. D. (2022). Emergency remote teaching and the medical student. Technium Soc. Sci. J., 36, 157- 162.
  • Merriam, S. B. (2023). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskı) (S. Turan, Çev. Ed.). Ankara: Nobel.
  • Metakides, C., Pielemeier, L., Lytras, T., Mytilinaios, D, G., Themistocleous, S, C., Pieridi, C., … & Nikas, IP. (2023). Burnout and motivation to study medicine among students during the COVID-19 pandemic. Frontiers in Medicine, 10, 1-7.
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. USA, CA: Sage.
  • Mortimer-Lee, P., & Pabst, A. (2022). Covid-19 and productivity: impact and implications. London: National Institute of Economic and Social Research (NIESR). Erişim adresi https://www.niesr.ac.uk/ wp-content/uploads/2022/02/OP62-Covid-19-and-Productivity. pdf (05 Aralık 2023).
  • Öztürk S., Ünver-Doğan N., Ak A., Fazlioğulları, Z., & Göktaş, S. (2021). Selçuk Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin Covid-19 pandemi sürecinde eğitim deneyimi. Tıp Eğitimi Dünyası, 60(1), 21-26.
  • Öztürk-Demir, S., & Eren, E. (2022). Öğrencilerin çevrim içi öğrenmeye hazırbulunuşluk, memnuniyet ve akademik başarı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. International Journal of Science and Education (ICSE), 5(2), 133-156, doi: 10.47477/ubed.1129155
  • Patton, Q. P. (2018). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (2. Baskı). (M. Bütün & S. B. Demir, Çev. Ed.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Seyhan, A. (2021). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının covid-19 salgını sürecinde uzaktan eğitim deneyimleri ve görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(3), 65-93, doi: 10.51948/auad.910385
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296.
  • Şan, B., Alğan, G. A., Erdoğmuş, Ö., Sarıkocalar, F., Taştan, E., Mutlu, S. A., & Taş, G. (2022). Öğrenci gözüyle online tıp eğitimi. Ondokuzmayıs Tıp Dergisi, 1(1), 21-26.
  • Tuna, R., & Şahin, S. (2023). Perceptions and emotions of nursing and health management students about distance learning during the COVID-19 pandemic: A qualitative study. Acıbadem Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi, 14(2), 272-278.
  • Uysal, İ., Korkmaz, G., Tekin, M., & Uysal, M. A. (2021). Acil uzaktan öğretim sürecinde tıp eğitimi mesleksel beceri uygulamalarında video kullanımına yönelik öğrenci görüşleri. Tip Eğitimi Dünyası, 20(62), 102-114.
  • WHO. (2023). Covid-19 epidemiological update. Erişim adresi https:// www.who.int/publications/m/item/covid-19-epidemiologicalupdate--- 24-november-2023 (03 Aralık 2023).
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • YÖK. (2020a). YÖK Koronavirüs (Covid-19) bilgilendirme notu-1. Erişim adresi https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/ Haberler/2020/ coronavirus_bilgilendirme_1.aspx (01 Aralık 2023).
  • YÖK. (2020b). Basın açıklaması. Erişim adresi https://www.yok.gov. tr/Sayfalar/Haberler/2020/universitelerdeuygulanacak-uzaktanegitime- iliskin-aciklama.aspx (01 Aralık 2023).
  • YÖKAK. (2020). Pandemi döneminde uzaktan eğitim. Erişim adresi https://portal.yokak.gov.tr/makale/pandemidoneminde-uzaktanegitim/ (01 Aralık 2023).
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Higher Education Studies (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Sibel Öztürk Demir 0000-0002-8820-8281

A. Faruk Levent 0000-0003-3429-6666

Publication Date December 31, 2024
Submission Date March 28, 2024
Acceptance Date December 15, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 14 Issue: 3

Cite

APA Öztürk Demir, S., & Levent, A. F. (2024). Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, 14(3), 437-446.
AMA Öztürk Demir S, Levent AF. Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. J Higher Edu Sci. December 2024;14(3):437-446.
Chicago Öztürk Demir, Sibel, and A. Faruk Levent. “Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi 14, no. 3 (December 2024): 437-46.
EndNote Öztürk Demir S, Levent AF (December 1, 2024) Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14 3 437–446.
IEEE S. Öztürk Demir and A. F. Levent, “Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”, J Higher Edu Sci, vol. 14, no. 3, pp. 437–446, 2024.
ISNAD Öztürk Demir, Sibel - Levent, A. Faruk. “Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi 14/3 (December 2024), 437-446.
JAMA Öztürk Demir S, Levent AF. Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2024;14:437–446.
MLA Öztürk Demir, Sibel and A. Faruk Levent. “Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri”. Yükseköğretim Ve Bilim Dergisi, vol. 14, no. 3, 2024, pp. 437-46.
Vancouver Öztürk Demir S, Levent AF. Pandemi Sonrası Yeni Normale Geçişte Yükseköğretim: Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Görüşleri. J Higher Edu Sci. 2024;14(3):437-46.