BibTex RIS Cite

-

Year 2014, , 23 - 31, 16.02.2015
https://doi.org/10.17681/hsp.46332

Abstract

Aims: The aim of the study is to determine the anxiety and attitude related to doing the scientific research. It was aimed to investigate for various variables of the anxiety levels and attitudes. Materials and Methods: The sample of cross-sectional descriptive study was consisted of 70 students. Data were gathered using information form, Research Anxiety Scale and Research Attitude Scale. It was used descriptive statistics, independent samples t-test and Mann Whitney U test in data analysis. Results: The mean score for Research Anxiety Scale of the students was determined as 37.80±8.02. The mean score for Research Attitude Scale was found as 88.87±12.17. Anxiety levels towards doing research of students who not taking statistics course was higher (p>0,05). Attitudes toward doing research of students who taking statistics and doing scientific research was more positive (p>0.05). Conclusion: The study show that anxiety levels towards doing research of the students are not very high and attitude towards doing research of students are positive.

References

  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2005.
  • Saracaloğlu AS, Varol SR, Ercan İE. Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; Özel Sayı 1: 187-199.
  • Saracaloğlu AS. Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2008; 5(2): 179-208
  • Bayar V, Bayar A, Eğmir E, Ödemiş Sİ, Kayır G. Lisansüstü eğitimi alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyum Kitapçığı, 14-15 Mayıs 2013, Sakarya,ss.90-96
  • Erdoğan S. Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci. İçinden: Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N, editörler. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri; 2014.ss. 3-4.
  • Yılmaz K, Çokluk Ö.Fen - Edebiyat Fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi 2010; 10(1):1-9. 30 Sabzvari S, Kauser S, Khuwaja AK. Experiences, attitudes and barriers towards research amongst junior faculty of Pakistani medical universities. BMC Medical Education 2009; 9:68Ax S, Kincade E. Nursing students’ perceptions of research: usefulness, implementation and training. Journal of Advanced Nursing 2001; 35: 161–170
  • Björkström ME, Johansson IS, Hamrin EK, Athlin EE. Swedish nursing students' attitudes to and awareness of research and development within nursing. J Adv Nurs. 2003;41(4):393-402. Unrau YA, Beck AR. Increasing research self-efficacy among students in professional academic programs. Innovative Higher Education 2004; 28(3): 187-204.
  • Şenol S. Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları; 2012.
  • Köklü N. Araştırmaya Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim 1992; 16(86): 27-36.
  • Onwuegbuzie AJ, Wilson VA. Statistics anxiety: nature, etiology, antecedents, effects, and treatments-comprehensive review of the literature. Teaching in Higher Education 2003; 8(2): 195-20
  • Blischak D, Cheek M. A lot of work keeping everything controlled: a class research project. American Journal of Speech-Language Pathology 2001; 10:10–16
  • Lei, SA. Factors changing attitudes of graduate school students toward an introductory research methodology course. Education 2008; 128(4): 667-85.
  • Büyüköztürk Ş. Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi 1997; 3(4): 453-64.
  • Bökeoğlu, ÇO, Yılmaz K. Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 2005; 41: 60-65
  • Saracaloğlu AS. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2005; X (4): 13-32.
  • Gürgan U, Er KO. Öğretmen adaylarının internet kullanımına ve araştırmaya yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. 17. Eğitim Bilimleri Kongresi, 1-3 Eylül 2008, Sakarya.
  • Collins KMT, Onwuegbuzie AJ. Relationship between reading ability and achievement in a graduate-level research methodology course.paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, April.2000[cited 2014 August 15] Avaliable from: http://www.unco.edu/ae-extra/2008/8/onwuegbuzie.html

Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi

Year 2014, , 23 - 31, 16.02.2015
https://doi.org/10.17681/hsp.46332

Abstract

Amaç: Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerin bilimsel araştırmaya yönelik kaygı ve tutumları belirlemektir.

Yöntemler: Kesitsel tipte tanımlayıcı araştırmanın örneklemini 70 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri bilgi formu, Araştırmaya Yönelik Kaygı Ölçeği ve Araştırmaya Yönelik Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler, bağımsız değişkenlerde t-testi ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır.

Bulgular: Öğrencilerin araştırma kaygı ölçeği puan ortalaması 37,80±8,02 olarak saptandı. Öğrencilerin araştırma tutum ölçeği puan ortalaması 88,87±12,17 olarak bulundu. İstatistik dersi almayan öğrencilerin araştırma kaygı düzeyleri daha yüksekti (p>0,05) İstatistik ve araştırma dersi alan, bilimsel araştırma yapan öğrencilerin araştırmaya yönelik tutumları daha olumluydu (p>0,05).

Sonuç: Çalışma öğrencilerin araştırma kaygı düzeyi çok yüksek olmadığını ve araştırmaya yönelik tutumları olumlu olduğunu göstermiştir.

References

  • Karasar N. Bilimsel Araştırma Yöntemi. 15. Baskı. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım; 2005.
  • Saracaloğlu AS, Varol SR, Ercan İE. Lisansüstü eğitim öğrencilerinin araştırma kaygıları, araştırma ve istatistiğe yönelik tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 2005; Özel Sayı 1: 187-199.
  • Saracaloğlu AS. Lisansüstü öğrencilerin akademik güdülenme düzeyleri, araştırma kaygıları ve tutumları ile araştırma yeterlikleri arasındaki ilişki. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 2008; 5(2): 179-208
  • Bayar V, Bayar A, Eğmir E, Ödemiş Sİ, Kayır G. Lisansüstü eğitimi alan öğrencilerin bilimsel araştırma yapmaya yönelik kaygı düzeyleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyum Kitapçığı, 14-15 Mayıs 2013, Sakarya,ss.90-96
  • Erdoğan S. Araştırmaya Giriş ve Araştırma Süreci. İçinden: Erdoğan S, Nahcivan N, Esin N, editörler. Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri; 2014.ss. 3-4.
  • Yılmaz K, Çokluk Ö.Fen - Edebiyat Fakültesi mezunlarının araştırma kaygı düzeyleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi 2010; 10(1):1-9. 30 Sabzvari S, Kauser S, Khuwaja AK. Experiences, attitudes and barriers towards research amongst junior faculty of Pakistani medical universities. BMC Medical Education 2009; 9:68Ax S, Kincade E. Nursing students’ perceptions of research: usefulness, implementation and training. Journal of Advanced Nursing 2001; 35: 161–170
  • Björkström ME, Johansson IS, Hamrin EK, Athlin EE. Swedish nursing students' attitudes to and awareness of research and development within nursing. J Adv Nurs. 2003;41(4):393-402. Unrau YA, Beck AR. Increasing research self-efficacy among students in professional academic programs. Innovative Higher Education 2004; 28(3): 187-204.
  • Şenol S. Araştırma ve Örnekleme Yöntemleri. Ankara: Nobel Yayınları; 2012.
  • Köklü N. Araştırmaya Yönelik Bir Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. Eğitim ve Bilim 1992; 16(86): 27-36.
  • Onwuegbuzie AJ, Wilson VA. Statistics anxiety: nature, etiology, antecedents, effects, and treatments-comprehensive review of the literature. Teaching in Higher Education 2003; 8(2): 195-20
  • Blischak D, Cheek M. A lot of work keeping everything controlled: a class research project. American Journal of Speech-Language Pathology 2001; 10:10–16
  • Lei, SA. Factors changing attitudes of graduate school students toward an introductory research methodology course. Education 2008; 128(4): 667-85.
  • Büyüköztürk Ş. Araştırmaya yönelik kaygı ölçeğinin geliştirilmesi. Eğitim Yönetimi 1997; 3(4): 453-64.
  • Bökeoğlu, ÇO, Yılmaz K. Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye yönelik tutumları ile araştırma kaygıları arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi 2005; 41: 60-65
  • Saracaloğlu AS. Beden eğitimi öğretmeni adaylarının araştırmaya yönelik tutumları ve deneyimleri ile araştırma başarıları arasındaki ilişki. Gazi Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 2005; X (4): 13-32.
  • Gürgan U, Er KO. Öğretmen adaylarının internet kullanımına ve araştırmaya yönelik tutumları arasındaki ilişkilerin çeşitli değişkenler açısından belirlenmesi. 17. Eğitim Bilimleri Kongresi, 1-3 Eylül 2008, Sakarya.
  • Collins KMT, Onwuegbuzie AJ. Relationship between reading ability and achievement in a graduate-level research methodology course.paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association, New Orleans, LA, April.2000[cited 2014 August 15] Avaliable from: http://www.unco.edu/ae-extra/2008/8/onwuegbuzie.html
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section RESEARCH ARTICLE
Authors

Sevim Çelik

Publication Date February 16, 2015
Published in Issue Year 2014

Cite

APA Çelik, S. (2015). Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, 1(2), 23-31. https://doi.org/10.17681/hsp.46332
AMA Çelik S. Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi. HSP. February 2015;1(2):23-31. doi:10.17681/hsp.46332
Chicago Çelik, Sevim. “Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi 1, no. 2 (February 2015): 23-31. https://doi.org/10.17681/hsp.46332.
EndNote Çelik S (February 1, 2015) Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 1 2 23–31.
IEEE S. Çelik, “Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi”, HSP, vol. 1, no. 2, pp. 23–31, 2015, doi: 10.17681/hsp.46332.
ISNAD Çelik, Sevim. “Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi 1/2 (February 2015), 23-31. https://doi.org/10.17681/hsp.46332.
JAMA Çelik S. Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi. HSP. 2015;1:23–31.
MLA Çelik, Sevim. “Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi”. Sağlık Bilimleri Ve Meslekleri Dergisi, vol. 1, no. 2, 2015, pp. 23-31, doi:10.17681/hsp.46332.
Vancouver Çelik S. Hemşirelik Öğrencilerinin Bilimsel Araştırmaya Yönelik Kaygı Ve Tutumlarının Belirlenmesi. HSP. 2015;1(2):23-31.