Eczacılar mali olanlardan mesleki olanlara farklı pek çok sorumluluğa sahiptir. Son yıllarda birçok çalışma, eczacıların hasta bakımı ile ilgili rollerinin önemi üzerinde durmaktadır. Bununla birlikte, iş yükü farmasötik bakım sağlamanın önündeki ana engel olarak görülmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, eczanede yürütülen işlerin tanımlanması ve eczanedeki işlerin ana özelliklerinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Eczanedeki iş yaşamı hakkında ayrıntılı bilgi edinebilmek amacıyla bu çalışmada derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır. Görüşmeler 9-23 Aralık 2011 tarihleri arasında Ankara’da 20 serbest eczacı arasında yürütülmüştür. Katılımcıların belirlenmesinde, görüşülen kişilerin araştırmacıyı yeni kişilere yönlendirmesine izin veren kartopu yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya katılan eczacılar, reçete karşılama ve reçete kontrolünün zamanlarını en çok alan işler olduğunu ve eczane provizyon sistemini bekleme süresince ve hastalara muayene ücretini açıklarken zaman kaybettiklerini belirtmektedir. Ayrıca eczacılar danışmanlık hizmetleriyle daha fazla meşgul olmak istemektedir. Elektronik reçeteler verilerin bilgisayara girilmesi için gereken süreyi azaltması bakımından umut verici olmakla birlikte yine de eczacıların zamandan tasarruf edebilmesi için ilaç fiyatlarının ve geri ödemeyle ilgili düzenlemelerin istikrara kavuşturulmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Sonuç olarak, bu çalışma eczacıların hasta bakımındaki rolü dikkate alındığında eczanedeki geri ödeme işlemleriyle ilgili zaman alan işlerin azaltılması ve provizyon sisteminin iyileştirilmesi gereğini ortaya koymaktadır. Bu çerçevede, sağlık politikalarının eczacıların hasta bakımına katılımını artıracak şekilde gözden geçirilmesi gerekmektedir.
Eczacılık uygulamaları ilaç fiyatlandırma geri ödeme sağlık politikaları iş yükü farmasötik bakım
Pharmacists have responsibilities that range from the financial to the professional. In recent years, several studies have emphasized the importance of pharmacists’ role in patient care. However, workload is seen as the main barrier to providing pharmaceutical care. Therefore, the aim of this study was to identify general work at pharmacies and examine the main characteristics of pharmacy work. To gain detailed information regarding pharmacy work life, an in-depth interview technique was used in the study. Interviews were conducted with 20 community pharmacists between 9 and 23 December, 2011, in Ankara. Snowball technique was used to determine the study participants. This technique allows interviewees refer researchers to other participants. Pharmacists who participated in the study stated that prescription dispensing and control consume most of their time and that they lose time while waiting for the pharmacy provision system to work and while explaining medical examination-related costs to patients. In addition, pharmacists want to increase their engagement in consultancy activities. Electronic prescriptions promise to decrease the time required for computer work, but there is a need to stabilize pharmaceutical prices and reimbursement-related regulations in order to save pharmacists’ work time. In conclusion, when the importance of pharmacists’ role in patient care is considered, this study indicates the necessity to reduce time consuming activities at pharmacy related to reimbursement procedures and to improve pharmacy provision system. In this context, health policy practices should be revised to ensure pharmacists’ participation in patient care.
Pharmacy practice pharmaceutical pricing reimbursement health policy workload pharmaceutical care
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 1 |