Bu çalışmanın amacı, ses fiziği ve akustik konusunda kullanılmak üzere geçerliği ve güvenirliği test edilen bir tutum ölçeği geliştirmek ve bu ölçek yardımıyla öğrencilerin tutumlarını değerlendirmektir. 5’li Likert tipi derecelendirilen ve 37 maddeden oluşan taslak ölçek, fizik ve müzik öğretmenliği programlarında öğrenim gören 171 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilerle yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucunda, ölçekte kalan 22 maddenin dört alt boyutta toplandığı ve ölçeğin Cronbach Alfa katsayısının 0,887 olduğu tespit edilmiştir. Açımlayıcı faktör analizi ile son halini alan ölçek, fizik ve müzik öğretmenliği programlarında öğrenim gören 176 öğrenciye tekrar uygulanmış ve elde edilen veriler yardımıyla doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda alt boyutlar ile ölçeğin tamamı için model veri uyumunun yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın son aşamasında ise geliştirilen ölçek, ses fiziği ve akustik konusu kapsamında hem fizik hem de müzik öğretmenliği öğrencilerine ön-test ve son-test olarak uygulanmış ve öğrencilerin tutumları karşılaştırılmıştır.
Journal Section | Derleme Articlesi |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 31, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |