Bu çalışmanın amacı, gebelere verilen online bebek bakımı eğitimi ve doğum sonrası danışmanlığın emzik verme ve geleneksel uygulamalara etkisini değerlendirmektir. Randomize kontrollü, yarı deneysel çalışma, İstanbul'daki bir devlet hastanesinin gebe izlem polikliniğinde izlenen 102 primipar gebe ile gerçekleştirildi. Katılımcılar müdahale ve kontrol gruplarına randomize edildi. Müdahale grubuna 32-38 gebelik haftalarında iki oturum şeklinde eğitim ve doğumdan sonra üç ay danışmanlık desteği verildi. Verilerin elde edilmesinde veri toplama formu ve bebek izlem formu kullanıldı. Veriler doğumda, 1., 2. ve 3. ayda toplandı. Müdahale ve kontrol gruplarındaki anne ve bebeklere ilişkin sosyodemografik özellikler açıdan istatiksel olarak fark bulunmadı. Müdahale ve kontrol grubundaki annelerin emzik verme durumları açısından; sonrası dönem, 1.ay, 2.ay ve 3. ayda istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu belirlendi. Müdahale ve kontrol gruplarındaki annelerin geleneksel yöntem uygulama durumu açısından; doğum sonrası dönem, 1., 2., ve 3. ayda aralarında istatiksel olarak anlamlı fark olduğu görüldü. Annelere gebelikte bebek bakımına yönelik verilen eğitim ve danışmanlık emzik verme ve geleneksel uygulamaları azalmaktadır. Ebe ve hemşirelerin anne adaylarına antenatal dönemde bebek bakımına yönelik eğitim ve doğum sonrası danışmanlık vermesi bebek sağlığını olumsuz etkileyebilecek uygulamaları azaltabilir.
Bebek bakımı Danışmanlık Eğitim Emzik Geleneksel uygulamalar
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Haseki Eğitim Araştırma Hastanesi, Girişimsel Etik Kurul’dan (Kara No: 222-2022, Tarih: 21.12.2022) onay alınmıştır.
Yoktur
Yoktur
Yoktur
The aim of this study is to evaluate the effect of online baby care training and postnatal counseling given to pregnant women on breastfeeding and traditional practices. The randomized controlled, quasi-experimental study was conducted with 102 primiparous pregnant women who were followed up in the pregnancy follow-up clinic of a public hospital in Istanbul. Participants were randomized into intervention and control groups. The intervention group received training in two sessions at 32-38 weeks of gestation and counseling support for three months after birth. Data collection form and baby follow-up form were used to obtain the data. Data were collected at birth, 1st, 2nd and 3rd month. There was no statistical difference in sociodemographic characteristics of mothers and babies in the intervention and control groups. In terms of breastfeeding status of mothers in the intervention and control groups; It was determined that there was a statistically significant difference in the post-operative period, 1st month, 2nd month and 3rd month. In terms of the traditional method application status of mothers in the intervention and control groups; It was observed that there was a statistically significant difference between them in the 1st, 2nd and 3rd months of the postpartum period. The education and counseling given to mothers regarding baby care during pregnancy, pacifier giving and traditional practices are decreasing. Midwives and nurses providing expectant mothers with education on baby care during the antenatal period and postnatal counseling can reduce practices that may negatively affect baby health
Baby care Consultancy Education Pacifier Traditional practices
Yoktur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yoktur |
Erken Görünüm Tarihi | 8 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |