Özet
Amaç: Son
yıllarda sağlık hizmetlerinde olan yenilikler, artan rekabet, tüketicilerin
bilinçlenmesi gibi durumlar hizmette bir adım öne geçmeyi, tercih edilen olmayı
zorunlu kılmaktadır. Farklı olmak ve bu olguyu sağlıklı/hasta bireyin zihnine
yerleştirebilmek tercih edilebilir olmayı ve marka olmayı beraberinde
getirmektedir. Bu nedenle hizmet, somut delillerle bireye sunulmalı ve zihninde
bir konum kazanmalıdır. Bu çalışmanın
temel amacı, “profesyonellik” ilkesinde, dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin
konumlandırma kullanım özelliklerini değerlendirmektir.
Gereç ve Yöntem:
Tanımlayıcı nitelikte olan bu çalışma
Trabzon ilinde bir üniversite hastanesinde, 01-28 Şubat 2015 tarihleri arasında
gerçekleştirildi. Araştırmanın evrenini ve örneklemini dahiliye kliniklerinde
çalışan 186 hemşire oluşturdu ancak çalışma 170 hemşire ile tamamlandı.
Veriler, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Konumlandırma Bilgi Formu” kullanılarak toplandı. Araştırma sonucunda elde
edilen veriler sayı, yüzde ve ortalama olarak değerlendirildi.
Bulgular: Dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin %67.1’i lisans mezunu,
%84.1’i klinik hemşiresi ve çalışma süresi 9.0±7.3 yıldır. Hemşirelerin %86.5’i
“hastalar tarafından kaliteli hizmet veren bir hemşire olarak hatırlanmak
istediğini, %81.2’si “hemşirelik hizmeti sunarken olumlu davranış sergilemeye
özen gösterdiğini” belirtti. Hemşirelerin %77.6’sının “hemşirelik hizmetinin zihinlerde olumlu izler bırakması
için çaba sarf ettiği”, %71.2’sinin “toplumun hemşirelik hizmetine nasıl
bakması gerektiğini düşündüğü” ve %70.0’inin “hemşirelik hizmetlerine olumlu
anlamlar yüklemeye çalıştıkları” saptandı.
Sonuç: Bu çalışma, dahiliye kliniklerinde çalışan hemşirelerin
konumlandırma özelliklerinin belirlenmesinin ve geliştirilmesinin önemini
gösteren temel verileri sağlamaktadır. Bununla
birlikte, ülkemizde hemşirelik mesleğinin konumlanması ve hemşirelerin
konumlandırma özelliklerini değerlendiren daha fazla araştırmalara ihtiyaç
vardır.
Objectives:In recent years, innovations in health care services,
increasing competition, increasing awareness of consumers necessitate being
preferred.Being
different and placing this phenomenon in the mind of a healthy/sick individual
brings with it to be preferable and becoming a brand.For this reason, the service must be presented to the
individual with concrete evidence and gain a position in the mind.The main purpose of this study is to
evaluate the positioning usage features of nurses working in internal
medicine clinics.
Materıals
and Methods:This
descriptive study was carried out in a university hospital in Trabzon between 01-28 February 2015.The study's population
and sample consisted of 186 nurses working in internal medicine clinics, but
the study was completed with 170 nurses.The
data were collected using the "Personal Information Form" and the
"Positioning Information Form".The results obtained in the study were
evaluated as number, percentage and mean.
Results:67.1% of nurses working in internal medicine clinics have
undergraduate degrees, 84.1% are clinical nurses and the work period is 9.0 ±
7.3 years.86.5% of the nurses stated that they wanted to be remembered as
"a nurse providing quality service by the patients" and 81.2%
"took care to display positive behavior while presenting nursing
service".It was determined that 77.6% of the nurses "strives to leave
positive traces of the nursing service in the minds",71.2% of them
"think about what should the community thinks about nursing care
service" and 70.0% of them "try to put positive meanings in nursing
services"
Conclusion:This study provides basic evidence of the
importance of identifying and improving the positioning features of nurses
working in internal medicine clinics.However,
further research is needed to assess the positioning of the nursing profession
in our country and the positioning features of the nurses
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 6, 2018 |
Submission Date | January 17, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 |