Abstract
Amaç: Bu çalışmada, üstün yetenekli bireyleri konu alarak bu bireylerin tanılanması ve tanınması konusunda yapılan filmlerin incelenmesi amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırmanın çalışma materyalini 1974 ile 2010 yılları arasında çekilmiş üstün yetenekli çocukları konu alan 12 sinema filmi oluşturmaktadır. Filmlerin incelenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır.
Bulgular: Filmlerde üstün yetenekli çocuğun yeteneği, yeteneğin keşfinde etkili olan kişi, çocukların sahip oldukları yetenekler ve bu yetenekler doğrultusunda çocukların yaşamlarında karşılaştıkları olumlu ve olumsuz olaylar bir çocuk gelişimcinin bakış açısıyla değerlendirilerek verilmiştir.
Sonuç: Üstün yetenekli çocukların uygun bir şekilde, doğru zamanda ve uzman kişiler tarafından belirlenerek, ihtiyaç duydukları eğitim gereksinimlerinin karşılanması hem bu çocukların geleceği hem de topluma sağlayacakları katkılar açısından oldukça önemlidir. Dolayısıyla yapılan çalışmanın üstün yetenekli çocukları erken dönemde tanılayarak yeteneklerine katkı sağlamanın önemine ilişkin toplumsal farkındalığı artırmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.