Amaç: Bu çalışmada, Kovid-19 pandemisi döneminde üniversite öğrencilerinin sosyodemografik özelliklerinin okupasyonel dengeye etkisi ve okupasyonel denge, zihinsel sağlık yükü ve sosyal problem çözme becerileri arasındaki ilişkiler incelenmiştir.
Gereç ve Yöntem: Çalışmaya yaşları 18 ila 30 arasında değişen 233 üniversite öğrencisi katıldı. Çalışma kesitsel bir çalışma olarak tasarlandı, veri toplamak için anketler çevrimiçi dağıtıldı. Öğrencilerin okupasyonel dengesi, Aktivite-Rol Dengesi Anketi 11 Türkçe Versiyonu (ARDA11-T), zihinsel sağlık yükü Depresyon Anksiyete Stres Ölçeği (DASÖ-21), sosyal problem çözme becerileri, Sosyal Sorun Çözme Becerileri Envanteri Kısa Formu (SSÇE-KF) ile değerlendirildi. Ölçeklerin ilişkileri Pearson Korelasyon testiyle analiz edildi. Değişkenlerin okupasyonel denge üzerindeki etkisi doğrusal Kesitsel Regresyon Analizi ile incelendi.
Bulgular: DASÖ-21'in kesme değerlerine göre ortalama zihinsel sağlık yükleri normal sınırlardaydı. Okupayonel denge ile depresyon, anksiyete ve stres arasında negatif, sosyal problem çözme becerileri ile pozitif bir ilişki bulundu. Regresyon analizi sonuçları, değişkenlerin okupasyonel dengedeki değişimin %24’ünü açıkladığını gösterdi. Bu etkinin sosyal problem çözme becerileri için 0,177, depresyon için -0,307 ve stres için ise -0,180 düzeyinde olduğu belirlendi.
Sonuç: Sonuçlar, pandemi döneminin üniversite öğrencilerinin zihinsel sağlık yükü üzerinde olumsuz bir etkisinin varlığını doğrulamadı, ancak daha yüksek okupasyonel dengenin daha iyi zihinsel sağlık yükü ve sosyal problem çözme becerileri ile önemli ölçüde ilişkili olduğunu gösterdi. Üniversite öğrencilerinde okupasyonel dengeyi geliştirmek için zihinsel sağlık yükünü azaltmaya ve sosyal problem çözme becerilerini geliştirmeye yönelik stratejiler uygun olabilir.
Destekleyen kurum bulunmamaktadır
-
Objectives: This study aimed to examine the effect of socio-demographic characteristics on occupational balance and relationships between occupational balance, mental health burden, and social problem-solving skills of university students in the Covid-19 pandemic.
Materials and Methods: The study included 233 college students aged 18 to 30. A cross-sectional study was designed, the surveys were disseminated online to collect data. The students' occupational balance was evaluated with the Occupational Balance Questionnaire (OBQ11-T), mental health burden with the Depression Anxiety Stress Scale (DASS-21), and social problem-solving skills with the Social Problem-Solving Skills Inventory Short Form (SSSI-SF). The relationships of the scales were analysed with the Pearson Correlation test. The effect of the variables on occupational balance was examined by linear Cross-sectional Regression Analysis.
Results: The mean mental health burdens were in the normal range. There was a negative relationship between occupational balance and depression, anxiety, and stress, while a positive relationship was found with social problem-solving skills. Regression analysis results showed that the variables explained 24% of the change in occupational balance. This effect was determined as 0,177 for social problem-solving skills, -0,307 for depression, and -0,180 for stress.
Conclusion: The results did not confirm the existence of a negative effect of the pandemic period on university students' cognitive health burden but showed that higher occupational balance was significantly associated with better cognitive health burden and social problem-solving skills. Strategies for reducing the burden of cognitive health and improve social problem-solving skills may be appropriate in order to improve occupational balance in university students.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Early Pub Date | January 4, 2022 |
Publication Date | April 30, 2022 |
Submission Date | July 9, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 1 |