Short Communication
BibTex RIS Cite

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 87 - 87, 13.03.2017

Abstract



Hastalık ve hastanede
geçirilen süre çocukları fiziksel ve psikolojik etmenler başta olmak üzere pek
çok açıdan etkilemektedir. Çocuğun ve ailenin hastalık ile ilgili doğru şekilde
bilgilendirilmesi ve bu süreci olabildiğince olumlu bir şekilde atlatabilmeleri
çocuğun gelişimi açısından önemlidir. Hastane ortamında çocuklarla
gerçekleştirilen eğitici oyunlar, sanat etkinlikleri, özel gün kutlamaları gibi
çeşitli uygulamalar stresi azaltıcı ve gelişimi destekleyici özelliklere
sahiptirler. Yapılmış olan bu çalışmada, 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde
Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümü 3.
Sınıf öğrencileri tarafından “Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında
Çocuk” başlıklı ders kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim dalında gerçekleştirilen uygulamaların
gelişimi destekleyici nitelikleri ortaya konulmuş, 0-18 yaş arası yatan
hastaların gereksinim gösterdikleri alanlar doğrultusunda gerçekleştirilen
uygulamaların öncelikli olarak yöneldiği gelişim alanları alanyazında yer alan
benzer uygulamalar bağlamında tartışılmıştır. Yapılan çalışmada, mevcut
uygulamaların niteliksel olarak geliştirilmesine ve kapsamının genişletilmesine
yönelik olarak da öneriler sunulmuştur.   

References

  • Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme

Year 2017, 2nd National Health Sciences Congress Book, 87 - 87, 13.03.2017

Abstract



Hastalık ve hastanede
geçirilen süre çocukları fiziksel ve psikolojik etmenler başta olmak üzere pek
çok açıdan etkilemektedir. Çocuğun ve ailenin hastalık ile ilgili doğru şekilde
bilgilendirilmesi ve bu süreci olabildiğince olumlu bir şekilde atlatabilmeleri
çocuğun gelişimi açısından önemlidir. Hastane ortamında çocuklarla
gerçekleştirilen eğitici oyunlar, sanat etkinlikleri, özel gün kutlamaları gibi
çeşitli uygulamalar stresi azaltıcı ve gelişimi destekleyici özelliklere
sahiptirler. Yapılmış olan bu çalışmada, 2015-2016 öğretim yılı bahar döneminde
Kırıkkale Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Çocuk Gelişimi bölümü 3.
Sınıf öğrencileri tarafından “Hastane ve Sağlık Kuruluşlarında
Çocuk” başlıklı ders kapsamında Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi
Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim dalında gerçekleştirilen uygulamaların
gelişimi destekleyici nitelikleri ortaya konulmuş, 0-18 yaş arası yatan
hastaların gereksinim gösterdikleri alanlar doğrultusunda gerçekleştirilen
uygulamaların öncelikli olarak yöneldiği gelişim alanları alanyazında yer alan
benzer uygulamalar bağlamında tartışılmıştır. Yapılan çalışmada, mevcut
uygulamaların niteliksel olarak geliştirilmesine ve kapsamının genişletilmesine
yönelik olarak da öneriler sunulmuştur.   

References

  • Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme
There are 1 citations in total.

Details

Subjects Health Care Administration
Journal Section Poster Presentation
Authors

Damla Pektaş This is me

Çiğdem Kızılöz This is me

Ezgi Akıncı Demirtaş This is me

Publication Date March 13, 2017
Submission Date March 14, 2017
Published in Issue Year 2017 2nd National Health Sciences Congress Book

Cite

APA Pektaş, D., Kızılöz, Ç., & Akıncı Demirtaş, E. (2017). Kırıkkale Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalında Çocuk Gelişimi Öğrencileri Tarafından Gerçekleştirilen Uygulamalara İlişkin Bir Değerlendirme. Hacettepe University Faculty of Health Sciences Journal87-87.