Araştırmanın amacı, işletmelerde beceri eğitimine (staja) giden meslek lisesi çocuk gelişimi öğrencilerinin staja ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Açık uçlu beş sorudan oluşan görüşme formunda, öğrencilere stajla ilgili genel görüşleri, stajda yaptıkları çalışmalar, öğrencilerin kuramsal derste edindikleri bilgileri uygulamaya aktarabilme durumları, stajdan beklentilerinin karşılanma durumları, öğrencilerin uygulamada karşılaştığı problemler ve bu problemlere yönelik kendi çözüm önerilerine yönelik sorular yer almaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile Sakarya ili Sapanca ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Sapanca mesleki ve teknik eğitim merkezinde öğrenim gören 19 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar: 1-Beceri eğitimiyle ilgili öğrencilerin çoğunluğu beceri eğitiminin faydalı ve gerekli olduğu şeklinde olumlu yönde, stajdaki öğreticilerle problemler yaşadıkları şeklinde ise olumsuz yönde görüş bildirmişlerdir. 2-Öğrenciler, stajda çocuklarla yaptıkları çalışmaların başında en çok sanat etkinlikleri (resim, boya, kağıt, hamur, kolaj çalışmaları) yaptıklarını bildirmişlerdir. 3-Teorik bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesi konusunda öğrencilerin çoğunluğu dersteki bilgileri uygulamaya aktarabildiklerini ve en çok çocuklarla iletişim kurma konusunda (gelişim alanları dersleri) edindikleri bilgileri uygulamada kullandıklarını bildirmişlerdir. 4-Beceri eğitiminde beklentilerin karşılanma durumuyla ilgili öğrencilerin çoğunluğu beklentilerinin karşılandığını ifade etmiştir.
Araştırmanın amacı, işletmelerde beceri eğitimine (staja) giden meslek lisesi çocuk gelişimi öğrencilerinin staja ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşleri doğrultusunda oluşturulmuştur. Açık uçlu beş sorudan oluşan görüşme formunda, öğrencilere stajla ilgili genel görüşleri, stajda yaptıkları çalışmalar, öğrencilerin kuramsal derste edindikleri bilgileri uygulamaya aktarabilme durumları, stajdan beklentilerinin karşılanma durumları, öğrencilerin uygulamada karşılaştığı problemler ve bu problemlere yönelik kendi çözüm önerilerine yönelik sorular yer almaktadır. Amaçlı örnekleme yöntemi ile Sakarya ili Sapanca ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Sapanca mesleki ve teknik eğitim merkezinde öğrenim gören 19 öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Araştırmada elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar: 1-Beceri eğitimiyle ilgili öğrencilerin çoğunluğu beceri eğitiminin faydalı ve gerekli olduğu şeklinde olumlu yönde, stajdaki öğreticilerle problemler yaşadıkları şeklinde ise olumsuz yönde görüş bildirmişlerdir. 2-Öğrenciler, stajda çocuklarla yaptıkları çalışmaların başında en çok sanat etkinlikleri (resim, boya, kağıt, hamur, kolaj çalışmaları) yaptıklarını bildirmişlerdir. 3-Teorik bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesi konusunda öğrencilerin çoğunluğu dersteki bilgileri uygulamaya aktarabildiklerini ve en çok çocuklarla iletişim kurma konusunda (gelişim alanları dersleri) edindikleri bilgileri uygulamada kullandıklarını bildirmişlerdir. 4-Beceri eğitiminde beklentilerin karşılanma durumuyla ilgili öğrencilerin çoğunluğu beklentilerinin karşılandığını ifade etmiştir
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Oral Presentation |
Authors | |
Publication Date | June 24, 2015 |
Submission Date | June 23, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 3rd National Congress of Child Development and Education (International Participations) (Congress Book) |