Geliştirilen farklı yaklaşım ve yöntemlerde farklı beceriler ön plana çıkarılsa da dilden ayrılamayacak bir bütün oluşturan kültürün yabancı dil öğretiminde göz ardı edilmemesi gerekmektedir. Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninde yer aldığı gibi hedef dilin kültürünü yansıtacak sosyodilsel ifadelere ve kültürel unsurlara yabancı dil öğretiminde önemli oranda yer verilmelidir. Bununla beraber, Diller için Avrupa Ortak Başvuru Metninde Eylem Odaklı Yaklaşım çerçevesinde öğrenenler yalnızca birer öğrenen değil; aynı zamanda birer “sosyal aktörler” olarak görülmektedir. Bu yaklaşımda yabancı dil öğretimi etkinlikler ve görevler ile gerçekleştirilmelidir. Bu yaklaşım yabancı dil sınıflarında yalnızca hedef dile ait dilsel özellikleri ya da hedef dilde iletişim kurmayı değil; bununla beraber hedef dili konuşan anadili konuşucularıyla yabancı bir ülkede ya da kendi ülkelerinde beraber yaşayabilmeyi, beraber çalışabilmeyi öğretmeyi hedeflenmektedir. Bu çalışmada yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sınıflarında sınıf dışı etkinliklerin sosyal etkinlik olarak kullanımı incelenmiştir. Bu amaç ile Çukurova Üniversitesi Türkçe Öğretim Merkezi tarafından Türkiye Burslusu öğrencileri içinden seçilen 16 dil öğrenenine sınıf dışı sosyal bir etkinlik düzenlenmiştir. Etkinlik sonrasında etkinliğe katılan ve katılmayan toplamda 32 öğrenene anket uygulanmıştır. Etkinliğe katılan ve katılmayan öğrenenlerin anket sonuçları karşılaştırılarak incelenmiştir. İncelemeler sonucunda katılan öğrenenlerin katılmayan öğrenenlere göre daha etkili bir öğrenim gerçekleştirdikleri görülmüştür
Although in foreign language teaching different skills are developed through various approaches and methods, culture as an inseparable element of language cannot be oversighted. The Common European Framework of Reference for Language, socio-linguistic expressions and cultural elements that reflect the cultures of the target language should be included in foreign language teaching. In addition, according to the Common European Framework of Reference for Language Action-Oriented students are not merely learners but they are also seen as “social actors” at the same time. In this approach, foreign language teaching is carried out by activities and tasks. Thus, foreign language classes do not teach only linguistic features of the target language or communication in this target language, but also educate them to work and live together in a foreign country or their own country. This study examines the use of outside the classroom activities as a social action in classes teaching Turkish as a foreign language. For this purpose, the Turkish Language Teaching Center of Çukurova University organized a social activity outside the classroom in which 16 language learners selected from the Turkish Scholarship students participated. After the completion of the activity questionnaires were distributed to a total of 32 students, participants and nonparticipants. The questionnaire results of participating and non-participating learners were compared and examined. As a result, it was seen that participating learners performed more effective learning than non-participating learners
Other ID | JA64PM27KH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 3 |
Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü
06532 Beytepe / Ankara
Tel: +90 312 297 67 71 / +90 312 297 67 72
Belgeç: +90 0312 297 71 71
H.Ü. Yabancı Dil Olarak Türkçe Araştırmaları Dergisi (HÜYDOTAD)
Tel: +90 312 297 71 82
huydotad@hacettepe.edu.tr