BibTex RIS Cite

TEKİRDAĞ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİNDE OLUŞTURULAN KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 0 - 0, 01.10.2014

Abstract

Bu çalışma hastanelerde iyileştirilecek olan tıbbi, idari veya teknik süreçler için kurumsal olarak çözüm önerileri geliştirme, hataları olmadan önleme, çalışanları aktif sorun çözücüler olarak işleyişe dahil etme ve verimliliği arttırmak amacıyla yapılmıştır. Tekirdağ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğine bağlı sağlık tesislerinde Kalite Geliştirme Ekipleri oluşturulmuştur. Altı farklı hastanede gerçekleştirilen çalışmada Kurumsal İletişim ve Motivasyon, Bilgi Yönetim Süreçleri, Temizlik, Atık Yönetimi, Laboratuar ve Eczane İşleyiş Süreçleri değerlendirilmiştir. Kalite Geliştirme Ekibi tarafından iyileştirilecek alanlar (Zayıf yönleri) tespit edildikten sonra, gerekli veriler toplanmıştır. İyileştirilecek alana ilişkin sorunun ana nedenleri yani probleme neden olan unsurlar analiz edilmiştir. Problemin çözüm yollarını önceliklendirmek için yapılabilirlik/etki analizi tekniği kullanılarak İyileştirme Eylem Planı hazırlanmıştır. Her kurum için oluşturduğumuz çözüm karnelerine göre yirmi beş farklı süreçte iyileştirmeler belirlenerek, yapılabilirlik ve etki matrisine göre yirmi süreçte on beş puanın üstünde etkili çözüme ulaşılmıştır. Sonuç olarak, çalışan ve hastalara dönük yaratmış olduğu katma değer ile çalışanların kalite faaliyetlerine katılımını arttırmıştır ve merkezi kalite değerlendirme puanlarında yükselme olmuştur

Year 2014, Volume: 2 Issue: 2, 0 - 0, 01.10.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA93AE49NT
Journal Section Research Article
Authors

Nazan Yolcu This is me

Nihal Akçiçek This is me

Yunus Yiğit This is me

Yakup Çağ This is me

Publication Date October 1, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Yolcu, N., Akçiçek, N., Yiğit, Y., Çağ, Y. (2014). TEKİRDAĞ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİNDE OLUŞTURULAN KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ. International Anatolia Academic Online Journal Sciences Journal, 2(2).