Bu çalışma hastanelerde iyileştirilecek olan tıbbi, idari veya teknik süreçler için kurumsal olarak çözüm önerileri geliştirme, hataları olmadan önleme, çalışanları aktif sorun çözücüler olarak işleyişe dahil etme ve verimliliği arttırmak amacıyla yapılmıştır. Tekirdağ İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliğine bağlı sağlık tesislerinde Kalite Geliştirme Ekipleri oluşturulmuştur. Altı farklı hastanede gerçekleştirilen çalışmada Kurumsal İletişim ve Motivasyon, Bilgi Yönetim Süreçleri, Temizlik, Atık Yönetimi, Laboratuar ve Eczane İşleyiş Süreçleri değerlendirilmiştir. Kalite Geliştirme Ekibi tarafından iyileştirilecek alanlar (Zayıf yönleri) tespit edildikten sonra, gerekli veriler toplanmıştır. İyileştirilecek alana ilişkin sorunun ana nedenleri yani probleme neden olan unsurlar analiz edilmiştir. Problemin çözüm yollarını önceliklendirmek için yapılabilirlik/etki analizi tekniği kullanılarak İyileştirme Eylem Planı hazırlanmıştır. Her kurum için oluşturduğumuz çözüm karnelerine göre yirmi beş farklı süreçte iyileştirmeler belirlenerek, yapılabilirlik ve etki matrisine göre yirmi süreçte on beş puanın üstünde etkili çözüme ulaşılmıştır. Sonuç olarak, çalışan ve hastalara dönük yaratmış olduğu katma değer ile çalışanların kalite faaliyetlerine katılımını arttırmıştır ve merkezi kalite değerlendirme puanlarında yükselme olmuştur
Other ID | JA93AE49NT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 2 Issue: 2 |