Günümüzde, sürdürülebilir bir şehir kargo taşımacılığı sorununu çözmek için farklı önlemler araştırılmaktadır. Elektrikli araçlar, bu sorunlar arasında yer alan hava kirletici emisyonların salınımından tamamen kurtulmak ve en büyük gider olan fosil yakıt tüketimini bitirmek için bir umut olmalarına rağmen bu araçların satın alma maliyeti bunların sektörde kabul edilmelerinde bir engel olarak görülmüştür. Bununla birlikte, elektrikli araçların gerçek rekabet güçlerinin hesaplanabilmesi için geleneksel yakıtlı yakıtlı (benzin,dizel) araçlar arasındaki farklı maliyet yapısının, özellikle gerekli her maliyetin analizinin yapılması gerekmektedir. Bu çalışmada Brüksel-başkent bölgesinde hafif ticari araçların rekabet gücünü hesaplamak için geliştirilen bir toplam mülkiyet maliyeti modeli incelenmiştir. 8 elektrikli araç, 5 dizel araç ve 2 benzinli aracın toplam mülkiyet maliyeti analiz edilmiştir.
Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, dört tekerlekli araç kategorisinde elektrikli araçların geleneksel araçlarla ve 1000 kg’dan az taşıma kapasiteli hafif ticari araçlarla rekabet edebildiği belirlenmiştir. 6 elektrikli aracın 5’i kategorilerindeki geleneksel araçlardan daha düşük bir maliyete sahiptir. Bu durum, 1000 kg’dan fazla taşıma kapasiteli elektrikli araçlar için tersine dönmektedir, çünkü pahalı alım ve batarya maliyetleri yüzünden, maliyetler her zaman geleneksel araçlardan daha yüksektir. Elektrikli araçlar, taşıma ve kargonun bazı bölümleri için uygulanabilir bir çözüm olarak bulunduğu için, taşıma yöneticilerinin elektrikli araçların faydaları hakkında ikna edilmesi gerektiği düşünülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 7 Issue: 2 |