XX. yüzyılda insanlığı sarsan ikinci büyük olay II. Dünya Savaşı oldu. Birincisine oranla askeri-sivilden ayıran kırılgan çizgiler iyice silikleşti, dünyadaki tüm siyasi, sosyal ve ekonomik süreci derinden etkiledi ve yalnızca savaşa giren ülkeleri değil savaşa katılmamış Türkiye gibi ülkelerde de tüm dengeleri alt üst etti. Günümüzde II. Dünya Savaşının ülkelerin, kentlerin, sosyal, ekonomik ve kültürel yaşamdaki etkilerine yönelik oldukça başarılı çalışmalar bilim dünyasına kazandırılmakla beraber; bu araştırmalarda bir kentin kültürel yaşamı ve eğitim hayatına ilişkin bilgilere sınırlı biçimde rastlanmaktadır. Bu araştırma; söz konusu dönemde Türkiye’de uygulanan genel eğitim politikalarının savaştan nasıl etkilendiğini ve bu etkilerin İzmir gibi önemli bir kentin eğitim hayatına yansımalarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmanın konusu İzmir merkezdeki örgün eğitim içerisinde yer alan okullar ile sınırlıdır. Araştırma Adnan Menderes Üniversitesi BAP Koordinasyon Birimi tarafından EĞF 13014 Nolu proje olarak desteklenmiştir
World War II was the second traumatic upheavaling event of the XX century. Compared to WorldWar I , the fragile lines between the military and the civil became indistinct and the political,social and economic balance of the world ,including in the countries like Turkey which did not take part, destabilized. Much research has been done to shed light upon the effects of WWII over the social,economical and cultural lives of countries and cities so far. However, little or limited information is seen about the cultural and educational dimensions of those effects in the life of a city.Thus, this research has aimed at revealing how the war affected the general educational policies applied through the war process while displaying the reflections of those policies in the educational life of İzmir. The scope of the research is framed by the local schools in the center of İzmir. This research was supported by Adnan Menderes University BAP Coordination Fund,Number EĞF 13014
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 10 |