İnsanların, gündelik yaşantılarında kendilerini diğer insanlara sunmaları ve diğer
insanlarda oluşturdukları izlenimler ile kendi davranışlarını düzenleyip kontrol
etmeleri benlik sunumu olarak nitelendirilir. İnternetle birlikte bireyler birbirleriyle
sanal ortamlar üzerinden iletişim kurmaya başlamış ve sosyal ağlar aracılığıyla
yeni bir iletişim yolu oluşmuştur. Böylece benlik sunumlarının gerçekleşebileceği
yeni bir alan ortaya çıkmıştır. Bu araştırmada sosyal ağ kullanan bireylerin sanal
ortamlardaki benlik sunum startejileri/taktikleri incelenmiştir. Araştırmaya 368
sosyal ağ kullanıcısı katılmıştır. Araştırma bulguları, araştırmacı tarafından
oluşturulan ‘kişisel bilgi form’ ile ‘benlik sunumu taktikleri’ ölçeğinin 2015 yılı
içinde gönüllü yetişkin katılımcılara uygulanması sonucu elde edilen verilere
dayanmaktadır. Araştırma verileri SPSS.21 programında t-test, ANOVA, Kruskal-
Wallis ve çoklu karşılaştırma testleri kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma
sonucunda benlik sunum taktikleri/stratejileri ile cinsiyet, yaş, medeni durum,
gelir seviyesi, sosyal ağ kullanım tercihleri ve amaçları değişkenleri arasında
anlamlı farklılıklar bulunmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Submission Date | August 8, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 32 |