Sosyal medya kişiler için temel kendilik nesnelerinden biridir ve bir ayna görevi görerek kişilerin kendilik psikolojisini ve narsisistik ihtiyaçlarını doyurmaktadır. Araştırma sosyal medyanın (bağımsız değişken), kültürel narsisistik davranış özelliklerine (bağımlı değişken) ¬olan etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmanın ara değişkenleriiçgüdünün özellikleri olan “kaynak”, “nesne”, “itici güç/baskı” ve “amaç” olarak belirlenmiştir ve ara değişkenler kültürel narsisistik davranış özelliklerine uyarıcı ve güçlendirici etki yapmaktadır. Kaynak, kendi görkemliliğini pekiştiren o aktivite ve ilişkiler anlamında kullanılmaktadır. Makalede araştırma yöntemi olarak survey tekniği seçilmiş ve çalışmada daha önceden geliştiren “Kültürel Sosyal Medya Narsisistik Ölçeği” kullanılmaktadır. Araştırmanın sonuçlarına göre, sosyal medyada narsisistik davranış özellikleri gerçekleşmekte; sosyal medya kişiler için bir narsisisitik ayna görevini görmekte ve sosyal medyayı kullanan kişilere kaynak, amaç, itici güç ve kendilik nesneleri sağlamaktadır. Araştırma narsisizmin kültürel etkilerini araştırması, kültürel narsisistik davranış özelliklerini incelemesi ve açıklaması açısından önemlidir.
Çalışmanın, etik ve bilimsel açıdan sakınca bulunmamakta olduğunu beyan ederiz.
Destekleyen kurum yoktur
Both narcissistic behavior features occur in social media, and social media acts as a mirror that provides "source,” "object,” "push/pressure,” and "purpose” to narcissistic behavior features. Narcissistic people need a mirror. Social media is one of the basic self-objects for people, and by serving as a mirror, it satisfies people’s self-psychology and narcissistic needs. The research examines the effect of social media (independent variable) on cultural narcissistic behavior characteristics (dependent variable). The survey technique was chosen as the research method in the article and the "Cultural Social Media Narcissistic Scale" developed by the author of the research is used in the study (Tan, 2022). The hypotheses of the research are tested by deduction. According to the research results, narcissistic behavior features occur in social media; Social media acts as a narcissistic mirror for people and provides resources, purpose, driving force, and self-objects to people who use social media. The research is essential in researching the cultural effects of narcissism and examining and explaining cultural narcissistic behavior characteristics.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim Teknolojisi ve Dijital Medya Çalışmaları, Yeni Medya |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 1 |