Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL GÜN REKLAMLARINDA HİKAYE ANLATICILIĞI

Yıl 2024, Cilt: 16 Sayı: 1, 25 - 46, 25.01.2024

Öz

Hikâye ve hikâye anlatıcılığı insanlığın var olduğu ilk günden bu yana kullanılan, geçmişteki yaşamı gelecekteki nesillere etkili bir şekilde aktaran, ikna ve etki gücü yüksek sözlü veya sözsüz bir iletişim biçimidir. Reklamda hikâye anlatıcılığı; reklamın satış, tanıtım, imaj ve diğer markalardan farklı olmak gibi amaçları ve hedefleri doğrultusunda kullanılan önemli bir tekniktir. Bu çalışmanın amacı özel gün reklamlarını hikâye anlatıcılığı çerçevesinde incelemektir. Analize konu olan reklamlar nicel içerik analizi tekniğiyle değerlendirilmiştir. Örnekleme dahil olan reklamlar; tür, sektörel dağılım, özel günler, süre, çekicilik, karakter arketipleri, çekirdek öykü modeli, hikâye türleri ve hikâye amaçları kategorileri açısından değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında markaların özel gün reklamlarında anlatılacak birer hikâyeleri olduğu ve reklamların hikâyeler aracılığıyla hedef kitle ile duygusal bir bağ kurmaya çalıştıkları belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Weissenfeld, K., Abramova, O. ve Krasnova, H. (2017). Understanding Storytel- ling in The Context of Information Systems. America’s Conference on Informati- on Systems: A Tradition of Innovation, 2017-August (May) (2017). Woodside, A. G. (2010). Brand-Consumer Storytelling Theory and Research: In- troduction to A Psychology & Marketing Special Issue. Psychology & Marketing, 27(6), 531-540. 10.1002/mar.20342 Yivli, O. (2016). Modern Türk Öyküsünde Alt Türler (1890-1950). Erdem İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 70, 85-103. 10.32704/erdem.536817 Zatwarnicka-Madura, B., ve Nowacki, R. (2018). Storytelling and Its Impact on Effectiveness of Advertising. ICoM 2018, 8th International Conference on Ma- nagement, June 21-24.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Reklam Araştırmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Erhan Özkalalı 0000-0003-0515-7448

Özgür Kılınç 0000-0002-8697-162X

Yayımlanma Tarihi 25 Ocak 2024
Gönderilme Tarihi 7 Kasım 2023
Kabul Tarihi 25 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özkalalı, E., & Kılınç, Ö. (2024). ÖZEL GÜN REKLAMLARINDA HİKAYE ANLATICILIĞI. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(1), 25-46.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)