Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ARTWORKS IN THE DIGITAL AGE: VIRTUAL EXHIBTIONS WITHIN THE FRAMEWORK OF NEW COMMUNICATION

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 3, 419 - 439, 25.07.2025

Öz

This research examines the effects of the digital age on art production, exhibition and interaction with the audience. Since works of art are dependent on physical spaces in the traditional understanding of art, accessibility of art remains limited. However, thanks to digitalization, art has transcended spatial boundaries and moved to a global dimension. The emergence of virtual exhibitions has enabled works of art to reach audiences in different geographies, while also transforming the way art lovers interact with art. This study examines the development of digital art and the opportunities offered by virtual exhibitions through a literature review method; it evaluates how exhibition platforms facilitate the processes of exhibiting, promoting and reaching global audiences with artists' works. The findings show that virtual exhibitions contribute to the democratization of art and transform the audience from a passive observer to an active participant in the art experience.
The results of the research reveal that digital art and virtual exhibitions increase the accessibility of art and minimize the distance between the artist and the audience. In addition, the integration of technologies such as virtual reality (VR) and augmented reality (AR) into art is transforming works of art from being merely visual and auditory experiences to interactive and multidimensional. This transformation has led to art evolving from being a static object exhibited only in physical spaces to a dynamic process experienced through different technological tools. With the spread of digital art and virtual exhibitions, it is anticipated that the production and consumption forms of art will transform even further in the future.

Kaynakça

  • Anadol, R. (2025). Machine hallucinations: Nature dreams. https://refikanadol.com/works/machine-hallucinations-nature-dreams/ sayfasından erişilmiştir. (Erişim tarihi: 20.04.2025)
  • Artsteps. (2025). Virtual exhibition platform. https://www.artsteps.com/ view/60ebf1c0c203d967128ea325?currentUser sayfasından erişilmiştir. (Erişim tarihi: 10.03.2025)
  • Böyük, M. (2022). Yeni iletişim ortamları ve dijital oyun olgusu: PUBG örneği. 9th International ‘Communication in New World’ Congress, 1-3 November, 42-47. (Erişim tarihi: 10.03.2025)

DİJİTAL ÇAĞDA SANAT ESERİ: YENİ İLETİŞİM EKSENİNDE SANAL SERGİLER

Yıl 2025, Cilt: 17 Sayı: 3, 419 - 439, 25.07.2025

Öz

Bu araştırma, dijital çağın sanatın üretim, sergilenme ve izleyici ile etkileşim süreçlerini incelemektedir. Geleneksel sanat anlayışında eserlerin fiziksel mekânlara bağımlı olması, sanatın erişilebilirliğini sınırlarken, dijitalleşme ile sanatın mekânsal sınırları aşarak küresel bir boyuta taşındığı görülmektedir. Sanal sergilerin ortaya çıkışı, sanat eserlerinin farklı coğrafyalardan izleyicilere ulaşmasını sağlarken, izleyicinin sanatla etkileşim kurma biçimini de dönüştürmüştür. Literatür taraması yöntemiyle yürütülen bu çalışma, dijital sanatın gelişimini ve sanal sergilerin sunduğu imkânları inceleyerek, sergileme platformlarının sanatçıların eserlerini sergileme, tanıtma ve küresel ölçekte izleyiciye ulaştırma süreçlerini nasıl kolaylaştırdığını değerlendirmektedir. Bulgular, sanal sergilerin sanatın demokratikleşmesine katkıda bulunduğunu, izleyicinin pasif bir gözlemci olmaktan çıkarak sanat deneyiminin aktif bir katılımcısı haline geldiğini göstermektedir. Araştırmanın sonuçları, dijital sanat ve sanal sergilerin sanatın erişilebilirliğini artırarak izleyici ve sanatçı arasındaki mesafeyi en aza indirdiğini ortaya koymaktadır. Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gibi teknolojilerin sanat ile entegrasyonu, sanat eserlerinin yalnızca görsel ve işitsel bir deneyim sunmakla kalmayıp, aynı zamanda interaktif ve çok boyutlu bir yapıya kavuşmasını sağlamaktadır. Bu dönüşüm, sanatın yalnızca fiziksel mekânlarda sergilenen statik bir nesne olmaktan çıkıp, farklı teknolojik araçlarla deneyimlenen dinamik bir süreç haline gelmesine neden olmuştur. Dijital sanatın ve sanal sergilerin yaygınlaşmasıyla, sanat üretim ve tüketim biçimlerinin gelecekte daha da dönüşeceği öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Anadol, R. (2025). Machine hallucinations: Nature dreams. https://refikanadol.com/works/machine-hallucinations-nature-dreams/ sayfasından erişilmiştir. (Erişim tarihi: 20.04.2025)
  • Artsteps. (2025). Virtual exhibition platform. https://www.artsteps.com/ view/60ebf1c0c203d967128ea325?currentUser sayfasından erişilmiştir. (Erişim tarihi: 10.03.2025)
  • Böyük, M. (2022). Yeni iletişim ortamları ve dijital oyun olgusu: PUBG örneği. 9th International ‘Communication in New World’ Congress, 1-3 November, 42-47. (Erişim tarihi: 10.03.2025)
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Güzel Sanatlar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zehra Miray Demir 0009-0007-4347-5304

Ramazan Karagöl 0000-0002-2991-7061

Yayımlanma Tarihi 25 Temmuz 2025
Gönderilme Tarihi 10 Mart 2025
Kabul Tarihi 7 Mayıs 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demir, Z. M., & Karagöl, R. (2025). DİJİTAL ÇAĞDA SANAT ESERİ: YENİ İLETİŞİM EKSENİNDE SANAL SERGİLER. İstanbul Aydın Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(3), 419-439.


All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)