Bir insan doğumdan lüme kadar tüketim ihtiyacı i indedir. Yeme, i me, barınma gibi temel ihtiya lar
doğrultusunda meta ürün kavramıyla karşı karşıya kalmıştır. Gelişen enformasyon ağı ile hızlı
bilgilere ulaşmak istenmiştir. İnsanın ürün gruplarında ki tercihinin belirlenmesinde reklam ncülük
etmiştir. Satın almak istediği ürünü nce tanımak, zelliklerini ve kullanım aşamalarını bilemek
istemektedir. Reklam bu konuda kullanıcının bazı sorularının cevaplarını yanıtlayan bir iletişim kanalı
olmuştur. Reklam, ürünü satılan bir işletmenin en nemli tanıtım aracı olmakla birlikte faaliyetlerini
k ra de d nüştürmüştür. reticiler dijitalleşen yenidünya düzeninde enformasyon aracılığı ile
ürünlerini hızlıca hedef kitleye ulaştırmayı başarmıştır. Bir ürünü satın almak isteyen kişi ürün
hakkında şüphe ile yaklaşmaktadır. Teknolojik uygulamalar vasıtasıyla reklam algıda değişiklik
oluşturduğu anlaşılmıştır. Tüketici reklamda tanıtımı yapılan ürünlerde şüpheyle yaklaşması medyaya
karşı tutumunu g stermektedir. Kullanımlar ve Doyumlar Kuramı ile veri toplama y ntem ışığında
yeme, i me ve giyinme reklamı incelenmiştir. 25-40 yaş aralığı kullanıcılar ile odak grup alışması
yapılmış olup verdikleri cevaplar bağlamında analiz ger ekleştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2021 |
Submission Date | January 22, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)