Rumeli göçmenlerinin yoğun olarak yaşadığı İstanbul ili Bayrampaşa ilçesinin örneklem olarak incelenmiş olduğu bu çalışmada; 2004 ile 2019 yılları arasında yapılan yerel seçimler öncesi Türkiye’deki iki büyük partinin Bayrampaşa belediye başkan adaylarının sosyal medya ağlarını ne derece etkili kullandıkları ve adayların etnik kimliklerinin oylamaya yansımasının olup olmadığı yerel seçim sonuçlarına göre incelenmiştir. Elde edilmiş olan veriler doğrultusunda CHP belediye başkan adayları 2004 yılı seçimlerinde yüzde 12,03 oy almış, 2019’da gerçekleşen son yerel seçimlerdeyse oylarını yüzde 50,67’ye yükseltmiştir. Ak Partili belediye başkan adaylarıysa aynı seçimlerin ilkinde yüzde 51,91 son seçimdeyse yüzde 44,50 oy almıştır. Nicel ve nitel yöntemlerin her ikisinin de uygulanmış olduğu bu araştırmada, Cumhuriyet Halk Partisi’nin Bayrampaşa’daki son 5 yerel seçimde gerçekleşen oy artışının sebepleri “iki aşamalı akış” modeli bağlamında incelenmiştir (Yaylagül, 2019: 58). Elde edilen bulgular sonucu, CHP Bayrampaşa Örgütünün sosyal medyayı Ak Parti Bayrampaşa Teşkilatı’ndan daha az kullanmış olmasına rağmen, Bayrampaşa ilçesindeki kamuoyu önderleri aracılığıyla 2004 yılından beri her yerel seçimlerde oylarını artırma başarısı göstermiş ve tekrarlanan İstanbul seçimlerinde Bayrampaşa’da ilk kez Ak Parti’yi geçmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2021 |
Submission Date | January 23, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 1 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)