İnsanlığın Covid-19 salgını sebebiyle sağlık açısından olağanüstü bir sınavdan geçtiği bir süreç yaşanmaktadır. Pandemi döneminde bu süreç yaşanırken günümüz teknolojisinin gelişimi iletişim alanında da ileri boyutlara ulaşmaktadır. Evrim geçiren iletişim alanında devrim niteliğinde değişiklikler gerçekleşmektedir. Bu değişime ışık saçan dijitalleşen dünyadır. Dijitalleşmenin ortaya çıkardığı kavram yeni medyadır. Yeni medya, insanların dijital dünyada yaratmış olduğu etkileşimin etkin olduğu yeni dijital medya ortamlarıdır. Bu dijital dünyaya ayak basan sinema yeni medya ortamlarında yer edinmeye başlamakta ve kendini daha özgür ifade etme şansı
yakalamaktadır. Dijital medya ortamında fikirlerini hayata geçirerek ses getiren bazı dijital yayın yapan platformlar sinema izleyicisine ulaşma imkânı sağlamaktadır. Bu dijital yayıncılık platformlarından biri bugünlerde isminden sıklıkla söz ettiren Netflix’dir. Sinema izleyicisi bu platformlarda gelişen çağla birlikte geleneksel olmayan hayatımıza giren yeni medyayı kendi yönlendirebilme yetkisine sahip olmaktadır. Bu bağlamda pandemi sürecinde insanlar bu platformlarda daha aktif duruma gelmektedir. Aktif olarak dijital ortamda yer alan sinema izleyicisi daha fazla vakit geçirmekte ve sinema filmlerine erişim sağlamaktadır. Bu bağlamda; Netflix örneği içerik analizi yöntemiyle ele alınarak pandemi döneminde yeni medya platformlarının sinema ve izleyici üzerine etkisi incelenecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2023 |
Submission Date | November 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)