Research Article
BibTex RIS Cite

EXAMINING THE IMPACT OF NEW MEDIA PLATFORMS ON THE AUDIENCE DURING THE PANDEMIC PERIOD THROUGH THE CONTAGION AND OUTBREAK MOVIES RELEASED ON NETFLIX

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 15, 01.01.2023

Abstract

References

  • Bazin A. (2011). Sinema nedir?. (İ. Şener, Çev.). Doruk Yayınları
  • Bresson, R. (2011). Sinematograf üzerine notlar. (N. Güngörmüş, Çev.). Küre Yayınları.
  • Doğan Haber Ajansı, (2020 15 Nisan). ‘’Bu dönemde neden en çok salgın filmleri izliyoruz?’’. https://www.dha.com.tr/saglik-yasam/bu-donemde-neden-en-cok-salgin-filmleri-izliyoruz-1766059
  • Erkek, R. (2019). Yeni medya teknolojilerinin film endüstrisine etkileri: Netflix örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Güngör, N.(2011). İletişim, kuramlar, yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi.
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı. (2020, 27 Nisan). Pandemi Sırasında Kültür – Sanatın Birleştirici Gücü ve Alanın İhtiyaçları. https://www.iksv.org/tr/haber/iksv-den-yeni-bir-politika-metni-pandemi-sirasinda-kultur-sanatin-birlestirici-gucu-ve-alanin-ihtiyaclari
  • Leonhard, G. (2018). Teknolojiye karşı insanlık. (C. Akkartal, İ. Akkartal, Çev.) Siyah Kitap
  • Ormanlı O. (2020). Türk film eleştirisinde dijital dönüşüm. Övür, A. (Ed.), Korona günlerinde dijital toplum (249-255) içinde. Der Yayınları.
  • Randolph. M. (2020). Netflix. (M. Yılmaz, Çev.). Konu Kitap Yayınevi.
  • Richter, F. (2021 21 Ocak). Netflix 200 milyon dönüm noktasını geçti. https://www.statista.com/chart/3153/netflix-subscribers/
  • URL 1 28.10.2022 https://www.statista.com/chart/3153/netflix-subscribers/
  • URL 2 28.10.2022 https://www.statista.com/statistics/1105767/netflix-subscribers-coronavirus/
  • URL 3 02.11.2022 https://www.netflix.com/ca/title/70185071
  • URL 4 02.11.2022https://www.instagram.com/p/B9-BwnjF69M/
  • URL 5 04.11.2022 https://www.instagram.com/p/B9-BwnjF69M/
  • URL 6 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=w9dnbwoUY54
  • URL 7 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=w9dnbwoUY54
  • URL 8 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=eC7G5Y5OxCg&t=195s (
  • URL 9 04.11.2022 http://renovatiorecords.blogspot.com/2015/10/outbreak.html
  • URL 10 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 11 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 12 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 13 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • Üretmen Köksal, P. (2020 3 Kasım). ‘’Salgın (Contagion)’’ Film Değerlendirmesi https://psikeart.com/etkinlikler/salgin-film-degerlendirmesi/
  • Yengin D. (2012). Dijital oyunlarda şiddet. Beta Yayınları.
  • Yengin D. (2014). Yeni medya ve dokunmatik toplum. Der Yayınları.
  • Yengin, D. & Bayrak, T. (2017a). Sanal Gerçeklik – VR. Der Yayınları.
  • Yengin D. (2017b). İletişim çalışmalarında araştırma yöntemleri ve uygulamaları. Der Yayınları.
  • Webtekno (t.y.). 25 yıl önce çıkan salgın filmi, Netflix’te en popüler yapımlar arasına girdi. https://www.webtekno.com/salgin-netflix-en-populer-yapimlar-arasina-girdi-h87845.html

YENİ MEDYA PLATFORMLARININ PANDEMİ DÖNEMİNDE İZLEYİCİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN NETFLIX’TE YAYINLANAN CONTAGION VE OUTBREAK FİLMLERİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ

Year 2023, Volume: 3 Issue: 1, 1 - 15, 01.01.2023

Abstract

İnsanlığın Covid-19 salgını sebebiyle sağlık açısından olağanüstü bir sınavdan geçtiği bir süreç yaşanmaktadır. Pandemi döneminde bu süreç yaşanırken günümüz teknolojisinin gelişimi iletişim alanında da ileri boyutlara ulaşmaktadır. Evrim geçiren iletişim alanında devrim niteliğinde değişiklikler gerçekleşmektedir. Bu değişime ışık saçan dijitalleşen dünyadır. Dijitalleşmenin ortaya çıkardığı kavram yeni medyadır. Yeni medya, insanların dijital dünyada yaratmış olduğu etkileşimin etkin olduğu yeni dijital medya ortamlarıdır. Bu dijital dünyaya ayak basan sinema yeni medya ortamlarında yer edinmeye başlamakta ve kendini daha özgür ifade etme şansı
yakalamaktadır. Dijital medya ortamında fikirlerini hayata geçirerek ses getiren bazı dijital yayın yapan platformlar sinema izleyicisine ulaşma imkânı sağlamaktadır. Bu dijital yayıncılık platformlarından biri bugünlerde isminden sıklıkla söz ettiren Netflix’dir. Sinema izleyicisi bu platformlarda gelişen çağla birlikte geleneksel olmayan hayatımıza giren yeni medyayı kendi yönlendirebilme yetkisine sahip olmaktadır. Bu bağlamda pandemi sürecinde insanlar bu platformlarda daha aktif duruma gelmektedir. Aktif olarak dijital ortamda yer alan sinema izleyicisi daha fazla vakit geçirmekte ve sinema filmlerine erişim sağlamaktadır. Bu bağlamda; Netflix örneği içerik analizi yöntemiyle ele alınarak pandemi döneminde yeni medya platformlarının sinema ve izleyici üzerine etkisi incelenecektir.

References

  • Bazin A. (2011). Sinema nedir?. (İ. Şener, Çev.). Doruk Yayınları
  • Bresson, R. (2011). Sinematograf üzerine notlar. (N. Güngörmüş, Çev.). Küre Yayınları.
  • Doğan Haber Ajansı, (2020 15 Nisan). ‘’Bu dönemde neden en çok salgın filmleri izliyoruz?’’. https://www.dha.com.tr/saglik-yasam/bu-donemde-neden-en-cok-salgin-filmleri-izliyoruz-1766059
  • Erkek, R. (2019). Yeni medya teknolojilerinin film endüstrisine etkileri: Netflix örneği [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü].
  • Güngör, N.(2011). İletişim, kuramlar, yaklaşımlar. Siyasal Kitabevi.
  • İstanbul Kültür Sanat Vakfı. (2020, 27 Nisan). Pandemi Sırasında Kültür – Sanatın Birleştirici Gücü ve Alanın İhtiyaçları. https://www.iksv.org/tr/haber/iksv-den-yeni-bir-politika-metni-pandemi-sirasinda-kultur-sanatin-birlestirici-gucu-ve-alanin-ihtiyaclari
  • Leonhard, G. (2018). Teknolojiye karşı insanlık. (C. Akkartal, İ. Akkartal, Çev.) Siyah Kitap
  • Ormanlı O. (2020). Türk film eleştirisinde dijital dönüşüm. Övür, A. (Ed.), Korona günlerinde dijital toplum (249-255) içinde. Der Yayınları.
  • Randolph. M. (2020). Netflix. (M. Yılmaz, Çev.). Konu Kitap Yayınevi.
  • Richter, F. (2021 21 Ocak). Netflix 200 milyon dönüm noktasını geçti. https://www.statista.com/chart/3153/netflix-subscribers/
  • URL 1 28.10.2022 https://www.statista.com/chart/3153/netflix-subscribers/
  • URL 2 28.10.2022 https://www.statista.com/statistics/1105767/netflix-subscribers-coronavirus/
  • URL 3 02.11.2022 https://www.netflix.com/ca/title/70185071
  • URL 4 02.11.2022https://www.instagram.com/p/B9-BwnjF69M/
  • URL 5 04.11.2022 https://www.instagram.com/p/B9-BwnjF69M/
  • URL 6 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=w9dnbwoUY54
  • URL 7 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=w9dnbwoUY54
  • URL 8 04.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=eC7G5Y5OxCg&t=195s (
  • URL 9 04.11.2022 http://renovatiorecords.blogspot.com/2015/10/outbreak.html
  • URL 10 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 11 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 12 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • URL 13 05.11.2022 https://www.youtube.com/watch?v=Y5povsMKfT4
  • Üretmen Köksal, P. (2020 3 Kasım). ‘’Salgın (Contagion)’’ Film Değerlendirmesi https://psikeart.com/etkinlikler/salgin-film-degerlendirmesi/
  • Yengin D. (2012). Dijital oyunlarda şiddet. Beta Yayınları.
  • Yengin D. (2014). Yeni medya ve dokunmatik toplum. Der Yayınları.
  • Yengin, D. & Bayrak, T. (2017a). Sanal Gerçeklik – VR. Der Yayınları.
  • Yengin D. (2017b). İletişim çalışmalarında araştırma yöntemleri ve uygulamaları. Der Yayınları.
  • Webtekno (t.y.). 25 yıl önce çıkan salgın filmi, Netflix’te en popüler yapımlar arasına girdi. https://www.webtekno.com/salgin-netflix-en-populer-yapimlar-arasina-girdi-h87845.html
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Research Articles
Authors

Canan İlarslan 0000-0002-4232-4260

Publication Date January 1, 2023
Submission Date November 16, 2022
Published in Issue Year 2023 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA İlarslan, C. (2023). YENİ MEDYA PLATFORMLARININ PANDEMİ DÖNEMİNDE İZLEYİCİSİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN NETFLIX’TE YAYINLANAN CONTAGION VE OUTBREAK FİLMLERİ ÜZERİNDEN İNCELENMESİ. İletişim Bilimi Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-15.

All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)