Yeni iletişim teknolojileri gündelik hayattan siyasete, popüler kültüre ve diğer birçok alana etki ederek, yeni bir iletişim ve kültür süreci yaratmıştır. Algoritmik önerilerle çeşitli temalara yönlendirilen kullanıcılar, algoritmaların şekillendirdiği medya tüketicilerine dönüşmüştür. Özellikle yapay zekâyla geliştirilen uygulamalarla hem pratik hem de kolay şekilde üretim yapılmasının önü açılmıştır. İletişim alanında büyük bir dönüşüm yaratan bu teknolojik süreç, medyanın geleneksel kavram ve uygulamalarını da temelden değiştirmiştir. Gazetecilikte önemli bir pratik olan sokak röportajı formatı bu tür içeriklerde yoğun bir talep görmeye başlamıştır. Bu çalışma, algoritmik kültür içerisinde şekillenen yapay zekâyla üretilmiş YouTube’daki sokak röportajları Shorts’larını konu edinmektedir. Google DeepMind tarafından geliştirilen Veo 3 uygulamasıyla YouTube’daki bu tarz içeriklerde büyük bir artış olduğu gözlenmektedir. Bu amaçla, YouTube’da YZ üretimi sokak röportajı formatındaki Shorts’ların yüksek izlenme oranına sahip olanları ele alınıp analiz edilecektir. Çalışmada öncelikle veri analiz tekniği olarak içerik analizi kullanılacaktır. Ardından konuşma analizi (CA) yöntemiyle verilerin konuşma dökümleri analiz edilecektir. Çalışma, bu tür röportajların içeriklerinin neler olduğu ve bu röportajların ne gibi konuşmalardan oluştuğu sorusu üzerinde duracaktır. Çalışma sonucunda ise bu kısa videoların dikkat süresini etkileyen ve şok deneyimi yaratan bir eğilime sahip olduğu bulgusu ortaya çıkmıştır.
New communication technologies have influenced every aspect of life—from daily routines to politics, popular culture, and many other fields—creating new communicative and cultural processes. Users, guided by algorithmic recommendations across various themes, have become media consumers shaped by these algorithms. Applications developed with artificial intelligence have paved the way for faster and more accessible content production. This technological process, which has brought about a major transformation in the field of communication, has also fundamentally altered traditional media concepts and practices. The street interview format, an important journalistic practice, has recently gained considerable popularity in these kinds of content. This study focuses on street interview Shorts on YouTube, generated by artificial intelligence and shaped by algorithmic culture. It is observed that there has been a significant increase in this type of content on YouTube with the Veo 3 application developed by Google DeepMind. To this end, we will identify and analyze AI-generated street interview Shorts on YouTube that have achieved high view counts. This study will first utilize content analysis and then conversation analysis (CA). It will examine the content of these interviews and the types of conversations they contain. The findings indicate that these Shorts tend to shorten attention spans and evoke a sense of shock.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Journalism |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | November 29, 2025 |
| Publication Date | December 1, 2025 |
| Submission Date | October 10, 2025 |
| Acceptance Date | November 24, 2025 |
| Published in Issue | Year 2026 Volume: 6 Issue: 1 |
CC BY-NC-ND 4.0