Bu araştırmanın temel amacı okul öncesi eğitim kurumu müdürleri ve diğer
eğitim kurumlarında görev yapan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik
görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.
Araştırma evrenini İstanbul ilinin Küçükçekmece ilçesindeki eğitim kurumlarında
müdür olarak görev yapmakta olan yöneticiler oluşturmaktadır. Araştırmanın
çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim güz döneminde İstanbul ilinin
Küçükçekmece ilçesindeki anaokulu, ilkokul, ortaokul ve liselerde müdür olarak
görev yapmakta olan ve uygun / kazara örnekleme metoduyla seçilen 110 müdür
oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından
hazırlanmış olan Kişisel Bilgi Formu ve Aydoğan ve Kaşkaya (2010) tarafından
eğitim kurumu yöneticilerinin iletişim becerilerini ölçmeye yönelik olarak
geliştirilmiş olan ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS.20 paket programı
kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şöyledir: Okul öncesi eğitim
kurumu müdürlerinin iletişim becerilerine yönelik görüşleri ile diğer eğitim
kurumlarında görev yapan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşleri
arasında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Eğitim kurumunda görev yapan
müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşleri cinsiyet, müdürlük kıdemi ve
iletişim becerileriyle ilgili eğitim alıp almama durumuna göre
farklılaşmamaktadır. Bundan farklı olarak eğitim kurumunda görev yapan
müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşleri eğitim düzeyine göre
farklılaşmaktadır. Buna göre; eğitim düzeyi önlisans, lisans ve yüksek lisans
olan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşleri, eğitim düzeyi doktora
olan müdürlerin iletişim becerilerine yönelik görüşlerine göre daha
olumludur.
The aim of this study is to examine the opinions of the principals
working in preschool education institutions and other educational institutions
on communication skills of administrators. The study was conducted in the
survey method. The population of the study consists of principals working in
educational institutions in İstanbul/Küçükçekmece district. The study group
consists of 110 principals working in preschools, primary schools, secondary
schools and high schools in 2015-2016 academic year in Küçükçekmece district.
The tool that are used for data collection were personal information form that
are developed by the researcher and the scale that are developed by Aydoğan and
Kaşkaya (2010) in order to evaluate the communication skills of school
administrators. In the analysis of the data, SPSS 20 package program was
applied. At the end of the research, it is found that: There is no significant
difference between the opinions of the principals working in preschool
education institutions and other educational institutions on communication
skills of administrators The opinions of the principals working in educational
institutions on communication skills of administrators do not differ
significantly by gender, professional experience and the state of getting
education on communication skills. The opinions of the principals working in
educational institutions on communication skills of administrators differ by
education level. According to that, the opinions of the principals who get
education at associate degree,
bachelor's degree and master's degree were more positive than the principals
who get education at doctoral degree.
Preschool Education Institution Principal Communication Skills
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.