Kaliteli bir
eğitim
hizmeti sunulmasının en önemli belirleyicilerinden birisi öğretmendir.
Dolayısıyla yüksek nitelikli öğrenmelerin yetiştirilmesi okul öncesi eğitim
amaçlarına ulaşılmasını doğrudan etkileyecektir. Öğretmen yeterlikleri,
“öğretmenlik mesleğini etkili ve verimli bir biçimde yerine getirebilmek için
sahip olmaları gereken bilgi, beceri ve tutumlar” olarak tanımlanmaktadır.
Milli Eğitim Bakanlığı yaptığı çalışmalarla okul öncesi öğretmenlerin sahip
olması gereken nitelikleri; “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve “Özel
Alan Yeterlikleri” şeklinde belirlemiştir. 2017 yılında güncelleme çalışması
yapılmakla birlikte, belirlenen yeterliklerin öğretmen yetiştiren yükseköğretim
kurumları programlarının düzenlenmesinde yol gösterici olacağı ifade
edilmiştir. Dolayısıyla öğretmen yetiştiren kurumlarda sağlanan eğitimin MEB
tarafından ortaya konulan yeterlikleri karşılaması beklenmektedir. Bu
araştırmada, Yüksek Öğretim Kurumu tarafından belirlenen Okul Öncesi
Öğretmenliği Lisans Programı ders içeriklerinin Okul Öncesi Öğretmeni Özel Alan
Yeterlikleri’ni ne ölçüde karşılayabildiği incelenmiştir. Betimsel nitelikteki
bu araştırmada, lisans programı ders içeriklerinin, yeterliklerle uyumluluğu doküman
incelemesi yöntemi, var-yok tekniği kullanılarak incelenmiştir. Dokümanlar
NVİVO nitel veri analiz paket programı ile analiz edilerek, grafik ve
tablolaştırma yapılmıştır. Araştırma sonunda özel alan yeterliklerinin %79
oranında Okul Lisasns programı kapsamında kazandırılabileceği sonucuna
ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.