Öğretme yeteneği ve deneyiminin iyi bir okul
yöneticisi olmanın mutlak bir göstergesi olduğu düşüncesi artık geçerliliği olmayan
bir düşüncedir.Günümüz okul müdürlernin, hızla değişen okul ortamının
karmaşıklıklarını yönetebilen ve daha iyi okul çıktıları için öğretmenler ve
öğrencilerle iyi ilişkiler kurabilen etkili liderler olması beklenmektedir. Bu
nedenle, yönetim ve etkili liderlik, okul çıktılarını iyileştirmek için yaygın
bir şekilde anahtar kavramlar olarak görülmektedir. 21. yüzyılda, Türkiye dahil
olmak üzere dünyadaki gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerdeki politika
belirleyiciler ve araştırmacılar, öğrenci çıktılarını iyileştirmek için etkili
okul müdürlerini eğitmek adına mümkün olan en iyi yaklaşımı veya modeli bulma
arayışı içinde olmuştur. Bununla beraber araştırmacılar, istenilen okul ve
öğrenci çıktılarını üretme olasılığı en iyi olan liderlik davranışlarını bulmak
için çaba göstermektedirler. Bu çalışma, Türkiye’deki okul müdürleri için
önerilen eğitim modellerinin geliştirmeyi amaçladıkları liderlik davranışları
açısından temel unsurlarını karşılaştırmayı ve analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Mevcut çalışmada, verilerin toplanması ve analizi için doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Türk yazarların yürüttüğü 12 araştırma
incelenmiş ve bu çalışmalarda sunulan model önerileri karşılaştırılmıştır.
Liderlik modelleri okul yöneticileri yetiştirme programları atama Türkiye
The notion of teaching ability and experince is necessarily
an indication of being a good school principal is now outdated. Today’s school
principals are expected to be effective leaders who are able to manage the
complexities of rapidly changing school environment and to develop good
relationships with teachers and students for better school outcomes. Therefore,
management and effective leadership are widely viewed as the key concepts in
order to improve school outcomes. In 21st century, policy makers and
researchers in both developed and developing countries across the world including
Turkey have been in quest of finding the best possible approach or model to
train effective school principals for the sake of improving student outcomes.
Additionally, the researchers has been trying to find out the best leadership
behaviors that most likely to produce favorable school and learner outcomes.
This current study aims to compare and analyze the key components of suggested
training models for school principals in Turkey in terms of which leadership
behaviors these models aim to develop. In this study, document analysis was
used to collect and analyze the data. 12 research studies conducted by Turkish
authors were reviewed and the model proposals offered in these studies were
compared.
Leadership models school principals training programs appointment Turkey
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.