Yapılan
çalışmada, öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi büyüklüğünü saptamak,
farkındalıklarını arttırmak ve eğitecekleri bireyleri bilinçli yetiştirmeye
katkı sağlamak amaçlanmıştır. Çalışmanın evreni; Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi, örneklemi; Eğitim Fakültesi, İlköğretim Anabilim Dalı’nda 2014-2015
eğitim-öğretim döneminde eğitimine devam eden; Fen Bilgisi, Okul Öncesi, Sosyal
Bilimler ve Sınıf Öğretmenliği bölümü 120 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri
toplama aracı olarak örnekleme öncelikle yaş, cinsiyet, bölüm gibi kişisel
bilgileri içeren anket uygulanmıştır. Ekolojik ayak izinin bileşenlerine göre
‘Küresel Ayak İzi Ağı’ tarafından geliştirilmiş, gıda, barınak, ulaşım, mal ve
hizmetler kategorilerinde sorularının yer aldığı anket, her anabilim dalı için
uygulanarak elde edilen sonuçlar kaydedilmiştir. Betimsel olan bu çalışmada
verilerin analizi için SPSS paket programındaki t-testi ve ANOVA analizleri
uygulanmıştır. Ulaşılan sonuçlarda cinsiyetlere göre öğrencilerin ekolojik ayak
izleri birbirleriyle benzerlik göstermekte olup, aralarında anlamlı farklılık
olmadığı, aynı zamanda farklı branşların ekolojik ayak izleri birbirine benzer
olduğu saptanmıştır.
Ekolojik ayak izi öğretmen adayı farkındalık sürdürülebilirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD
IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.
Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.