Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 960 - 967, 30.12.2018
https://doi.org/10.21733/ibad.492268

Öz

Kaynakça

  • Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K., & Polat, F. (2008). Ekolojik Ayak İzinin Kavramsal İçeriği ve Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bireysel Ekolojik Ayak İzi Hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (15) 1-25.
  • Bener, Ö. ve Babaoğul, M . (2008), Sürdürülebilir Tüketim Davranışı ve Çevre Bilinci Oluşturmada Bir Araç Olarak Tüketici Eğitimi. Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/arsiv.htm (Erişim tarihi: 13 Şubat 2016)
  • Coşkun, I., Sarıkaya, R. (2014).Investigation of Ecological Foot Print Levels of Classrom Teacher Candidates. Turkish Studies - İnternational Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume (9/5) 1761-1787.
  • Eren, B., Aygün, A., Chabanov, D., Akman, N. (2016) Mühendislik Öğrencileri Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi. International Journal of Engineering and Technology Research, 1(1): 7–12, 2016
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, 65-66.
  • Global Footprint Network (2014). (http://www.footprintcalculator.org/) 30 Kasım 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Gökmen, A. (2008). Bilgisayar destekli çevre eğitiminin öğretmen adaylarının madde döngüleri konusundaki başarılarına etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güven, G., & Aysel, İ. (2016). Gündelik hayatta gıda ayak izi: Hazır Gıda Tüketimine Yönelik Görüşler. Eğitimde Kuram Ve Uygulamalar Dergisi, 12(2), 403-426.
  • Kaypak, Ş. (2013). Ekolojik Ayak İzinden Çevre Barışına Bakmak. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 6 (1): 154-159, 2013
  • Keleş, Ö., & Özsoy, S. (2010). Türkiye’ye Özgü Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Aracı, GFN (http://www.footprintnetwork.org/resources/footprint-calculator/)
  • Keleş Ö. ve Özsoy S. (2010). Öğretmen Adaylarının Biyolojik Çeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşleri. Biyoloji bilimleri araştırma dergisi, 9(2),1-14.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., Özsoy, S. (2008). Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerinin Hesaplanması ve Değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Keleş, Ö.,ve Aydoğdu, M. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerini Azaltmaya Yolları konusundaki Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (3), 171-187.
  • Özsoy Erden, C., & Dinç, A. (2016). Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekolojik Ayak İzi. Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 53(619)
  • TEMA (Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı). (2013), Çevre ve Ekolojik Ayak İzi Raporu. (http://abkampi.ces.metu.edu.tr/files/Tema3_Cevre_EkolojikAyakIzi_Logolu.pdf ) adresine 31 Ağustos 2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Tosunoğlu, B.T. (2014). Sürdürülebilir Küresel Refah Seviyesi Olarak Ekolojik Ayak İzi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi © Cilt: 3, Yıl: 3, Sayı: 5 (2014/1)
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • World Wildlife Fund (WWF). (2012), Türkiye Ekolojik Ayak İzi Raporu. (http://awsassets.wwftr.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu.pdf) adresinden 6 Temmuz 2014 tarihinde erişilmiştir.

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 2, 960 - 967, 30.12.2018
https://doi.org/10.21733/ibad.492268

Öz

Yapılan
çalışmada, öğretmen adaylarının ekolojik ayak izi büyüklüğünü saptamak,
farkındalıklarını arttırmak ve eğitecekleri bireyleri bilinçli yetiştirmeye
katkı sağlamak amaçlanmıştır. Çalışmanın evreni; Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi,  örneklemi;   Eğitim Fakültesi,  İlköğretim Anabilim Dalı’nda 2014-2015
eğitim-öğretim döneminde eğitimine devam eden; Fen Bilgisi, Okul Öncesi, Sosyal
Bilimler ve Sınıf Öğretmenliği bölümü 120 öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri
toplama aracı olarak örnekleme öncelikle yaş, cinsiyet, bölüm gibi kişisel
bilgileri içeren anket uygulanmıştır. Ekolojik ayak izinin bileşenlerine göre
‘Küresel Ayak İzi Ağı’ tarafından geliştirilmiş, gıda, barınak, ulaşım, mal ve
hizmetler kategorilerinde sorularının yer aldığı anket, her anabilim dalı için
uygulanarak elde edilen sonuçlar kaydedilmiştir. Betimsel olan bu çalışmada
verilerin analizi için SPSS paket programındaki t-testi ve ANOVA analizleri
uygulanmıştır. Ulaşılan sonuçlarda cinsiyetlere göre öğrencilerin ekolojik ayak
izleri birbirleriyle benzerlik göstermekte olup, aralarında anlamlı farklılık
olmadığı, aynı zamanda farklı branşların ekolojik ayak izleri birbirine benzer
olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Akıllı, H., Kemahlı, F., Okudan, K., & Polat, F. (2008). Ekolojik Ayak İzinin Kavramsal İçeriği ve Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde Bireysel Ekolojik Ayak İzi Hesaplaması. Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi, (15) 1-25.
  • Bener, Ö. ve Babaoğul, M . (2008), Sürdürülebilir Tüketim Davranışı ve Çevre Bilinci Oluşturmada Bir Araç Olarak Tüketici Eğitimi. Sosyolojik Araştırmalar E-Dergisi, http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/arsiv.htm (Erişim tarihi: 13 Şubat 2016)
  • Coşkun, I., Sarıkaya, R. (2014).Investigation of Ecological Foot Print Levels of Classrom Teacher Candidates. Turkish Studies - İnternational Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, Volume (9/5) 1761-1787.
  • Eren, B., Aygün, A., Chabanov, D., Akman, N. (2016) Mühendislik Öğrencileri Ekolojik Ayak İzinin Belirlenmesi. International Journal of Engineering and Technology Research, 1(1): 7–12, 2016
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, çevre eğitimi nasıl olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi, 65-66.
  • Global Footprint Network (2014). (http://www.footprintcalculator.org/) 30 Kasım 2018 tarihinde erişilmiştir.
  • Gökmen, A. (2008). Bilgisayar destekli çevre eğitiminin öğretmen adaylarının madde döngüleri konusundaki başarılarına etkisi, (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi ) Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Güven, G., & Aysel, İ. (2016). Gündelik hayatta gıda ayak izi: Hazır Gıda Tüketimine Yönelik Görüşler. Eğitimde Kuram Ve Uygulamalar Dergisi, 12(2), 403-426.
  • Kaypak, Ş. (2013). Ekolojik Ayak İzinden Çevre Barışına Bakmak. Türk Bilimsel Derlemeler Dergisi, 6 (1): 154-159, 2013
  • Keleş, Ö., & Özsoy, S. (2010). Türkiye’ye Özgü Ekolojik Ayak İzi Hesaplama Aracı, GFN (http://www.footprintnetwork.org/resources/footprint-calculator/)
  • Keleş Ö. ve Özsoy S. (2010). Öğretmen Adaylarının Biyolojik Çeşitlilik Kavramına Yönelik Görüşleri. Biyoloji bilimleri araştırma dergisi, 9(2),1-14.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., Özsoy, S. (2008). Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerinin Hesaplanması ve Değerlendirilmesi. Ege Eğitim Dergisi, 9(2), 1-14.
  • Keleş, Ö.,ve Aydoğdu, M. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Ayak İzlerini Azaltmaya Yolları konusundaki Görüşleri. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 7 (3), 171-187.
  • Özsoy Erden, C., & Dinç, A. (2016). Sürdürülebilir Kalkınma ve Ekolojik Ayak İzi. Finans Politik&Ekonomik Yorumlar Dergisi, 53(619)
  • TEMA (Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı). (2013), Çevre ve Ekolojik Ayak İzi Raporu. (http://abkampi.ces.metu.edu.tr/files/Tema3_Cevre_EkolojikAyakIzi_Logolu.pdf ) adresine 31 Ağustos 2014 tarihinde erişilmiştir.
  • Tosunoğlu, B.T. (2014). Sürdürülebilir Küresel Refah Seviyesi Olarak Ekolojik Ayak İzi. HAK-İŞ Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi © Cilt: 3, Yıl: 3, Sayı: 5 (2014/1)
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2005). Bilimsel araştırma süreci ve SPSS veri analizi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • World Wildlife Fund (WWF). (2012), Türkiye Ekolojik Ayak İzi Raporu. (http://awsassets.wwftr.panda.org/downloads/turkiyenin_ekolojik_ayak_izi_raporu.pdf) adresinden 6 Temmuz 2014 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hilal Agaç 0000-0002-8099-197X

Sevil Yalçın 0000-0003-0661-6431

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Agaç, H., & Yalçın, S. (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), 3(2), 960-967. https://doi.org/10.21733/ibad.492268
AMA Agaç H, Yalçın S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?. IBAD. Aralık 2018;3(2):960-967. doi:10.21733/ibad.492268
Chicago Agaç, Hilal, ve Sevil Yalçın. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3, sy. 2 (Aralık 2018): 960-67. https://doi.org/10.21733/ibad.492268.
EndNote Agaç H, Yalçın S (01 Aralık 2018) ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3 2 960–967.
IEEE H. Agaç ve S. Yalçın, “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?”, IBAD, c. 3, sy. 2, ss. 960–967, 2018, doi: 10.21733/ibad.492268.
ISNAD Agaç, Hilal - Yalçın, Sevil. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD) 3/2 (Aralık 2018), 960-967. https://doi.org/10.21733/ibad.492268.
JAMA Agaç H, Yalçın S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?. IBAD. 2018;3:960–967.
MLA Agaç, Hilal ve Sevil Yalçın. “ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?”. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Dergisi (IBAD), c. 3, sy. 2, 2018, ss. 960-7, doi:10.21733/ibad.492268.
Vancouver Agaç H, Yalçın S. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN EKOLOJİK AYAK İZLERİNE GÖRE KAÇ GEZEGENE İHTİYACI VAR?. IBAD. 2018;3(2):960-7.

Cited By

ECOLOGICAL FOOTPRINT CONCEPT: A CASE STUDY FROM ANADOLU UNIVERSITY
Eskişehir Teknik Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi - C Yaşam Bilimleri Ve Biyoteknoloji
https://doi.org/10.18036/estubtdc.1276724

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD, EBSCO, SCOPUS, E-SCI ve TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından DİZİNLENMEK ÜZERE değerlendirme sürecindedir.


           Dergimizin sekreterya ve dizin/indeks takibi işlemleri dergieditoru.com tarafından yürütülmektedir.              


Flag Counter