BibTex RIS Cite

GAYRİMENKUL SEKTÖRÜNDE DİJİTAL PAZARLAMADA ARAMA MOTORLARI REKLAMLARI

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 36, 01.08.2018

Abstract

Uzun yıllardır İnşaat firmaları tarafından gerçekleştirilmeye çalışılan pazarlama ve satış faaliyetleri nedeniyle etkin bir pazarlama stratejisi yöntemi oluşturulamamıştır. Gayrimenkul sektörünün gelişmesi ile birlikte çeşitli dijital pazarlama teknikleri kullanılmaya başlanmıştır. Bu çalışmada amaç Gayrimenkul pazarlamada önemli bir yere sahip olan Dijital pazarlama tekniklerinden Arama motoru reklamlarının kullanım biçimleri ile ilgili bilgiler vermek ve öneriler geliştirebilmektir. Gayrimenkul Sektörü bünyesinde sosyokültürel faktörler, teknolojik gelişmeler, Ekonomik ve düzenleyici değişkenler, Finansal sistem değişiklikleri gibi birçok değişkeni barındırmaktadır. Gayrimenkul sektöründe rekabetin artmasıyla geleneksel pazarlama anlayışı yerini daha farklı çağın gerektirdiği pazarlama anlayışına bırakmaya başlamıştır. Gayrimenkul sektöründe de tüketicilere ulaşmak için SEO çalışmaları, Google AdWorks çalışmaları, Görüntülü Reklamcılık gibi Dijital Pazarlama unsurları kullanılmaya başlanmıştır. Gayrimenkul sektörünün gereksinimlerine göre şekillendirilen yeni bir pazarlama anlayışı, dijital ve geleneksel pazarlama teknikleri kullanılarak sistemleştirilmesi önerilmektedir

References

  • Alabay, M. N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi, 1(2), 348-365.
  • Caywood, C. L. (2013). Corporate reputation and the discipline of integrated marketing communications. In C. E. Carroll (Eds.), The Handbook of Communication and Corporate Reputation, (pp. 94-104), Malden, MA: John Wiley & Sons.
  • Chachra, N., Savage, S. & Voelker, G. M. (2015). Affiliate crookies: Characterizing affiliate marketing abuse. IMC '15 Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference, 41-47.
  • Çizmeci F. & Ercan, T. (2015). The effect of digital marketing communication tools in the creation brand awareness by housing companies. MEGARON, 10(2), 149-161.
  • Dunay, P. & Krueger, R. (2010). Facebook marketing for dummies. Indianapolis, Wiley Publishing.
  • Gülmez, M. (2011). İnternet üzerinde ağızdan ağıza pazarlama uygulama örnekleri. IUYD, 2(1), 29-36.
  • Haşıloğlu, S. B. & Süer, İ. (2010). Elektronik posta ile pazarlama üzerine bir araştırma. IUYD, 1, 61-74.
  • Jurišová, V. (2013). Affiliate marketing in the context of online marketing. Review of Applied Socio-Economic Research, 5(1), 106-111. Karahasan, F. (2012). Taşlar yerinden oynarken dijital pazarlamanın kuralları. İstanbul. Doğan Kitap.
  • Moran, M. & Hunt, B. (2014). Driving search traffic to your company's website. Search Engine Marketing Inc., Washington, IBM Press. Puchkov, S. (2016). Top 10 most effective strategies. Internet Marketing. South Carolina, Create Space Independent Publishing Platform.
  • Say, S. (2015). Pazarlama aracı olarak sosyal medya kullanımı: Gıda sektöründe facebook örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 28, 19-39.
  • Selçuk, B. & Özlük, Ö. (2013). Optimal keyword bidding in search-based advertising with target exposure levels. European Journal of Operational Research, 226(1), 163–172.

SEARCH ENGINE ADVERTISEMENTS FOR DIGITAL MARKETING IN REAL ESTATE SECTOR

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 29 - 36, 01.08.2018

Abstract

An efficient method of marketing strategy couldn’t have been formed because of the marketing and sales activities performed by Construction companies for long years. In this review, the aim is to give information and evaluate suggestions about usage types of Search Engine Advertisements which is a Digital Marketing Technique and has an important role in Real Estate marketing. Real Estate Sector, is containing various variables such as sociocultural factors, technological improvements, economical and regulative variables, financial system changes. As the competition in Real Estate Sector increases, a different marketing concept of time period took place of the traditional marketing concept. In Real Estate Sector Digital Marketing tools such as SEO, Google AdWords, Visual Advertisement are being used to reach consumers. It is adviced that a new marketing concept that would be shaped according to the needs of Real Estate Sector could be systematised by using digital and traditional marketing techniques.

References

  • Alabay, M. N. (2010). Geleneksel pazarlamadan yeni pazarlama yaklaşımlarına geçiş süreci. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(2), 213-235.
  • Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. TRT Akademi, 1(2), 348-365.
  • Caywood, C. L. (2013). Corporate reputation and the discipline of integrated marketing communications. In C. E. Carroll (Eds.), The Handbook of Communication and Corporate Reputation, (pp. 94-104), Malden, MA: John Wiley & Sons.
  • Chachra, N., Savage, S. & Voelker, G. M. (2015). Affiliate crookies: Characterizing affiliate marketing abuse. IMC '15 Proceedings of the 2015 ACM Conference on Internet Measurement Conference, 41-47.
  • Çizmeci F. & Ercan, T. (2015). The effect of digital marketing communication tools in the creation brand awareness by housing companies. MEGARON, 10(2), 149-161.
  • Dunay, P. & Krueger, R. (2010). Facebook marketing for dummies. Indianapolis, Wiley Publishing.
  • Gülmez, M. (2011). İnternet üzerinde ağızdan ağıza pazarlama uygulama örnekleri. IUYD, 2(1), 29-36.
  • Haşıloğlu, S. B. & Süer, İ. (2010). Elektronik posta ile pazarlama üzerine bir araştırma. IUYD, 1, 61-74.
  • Jurišová, V. (2013). Affiliate marketing in the context of online marketing. Review of Applied Socio-Economic Research, 5(1), 106-111. Karahasan, F. (2012). Taşlar yerinden oynarken dijital pazarlamanın kuralları. İstanbul. Doğan Kitap.
  • Moran, M. & Hunt, B. (2014). Driving search traffic to your company's website. Search Engine Marketing Inc., Washington, IBM Press. Puchkov, S. (2016). Top 10 most effective strategies. Internet Marketing. South Carolina, Create Space Independent Publishing Platform.
  • Say, S. (2015). Pazarlama aracı olarak sosyal medya kullanımı: Gıda sektöründe facebook örneği. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 28, 19-39.
  • Selçuk, B. & Özlük, Ö. (2013). Optimal keyword bidding in search-based advertising with target exposure levels. European Journal of Operational Research, 226(1), 163–172.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Umut Basmacı This is me

Özgür Çengel This is me

Publication Date August 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Basmacı, U., & Çengel, Ö. (2018). GAYRİMENKUL SEKTÖRÜNDE DİJİTAL PAZARLAMADA ARAMA MOTORLARI REKLAMLARI. İstanbul Ticaret Üniversitesi Teknoloji Ve Uygulamalı Bilimler Dergisi, 1(1), 29-36.