Teknoloji hayatımızın diğer alanlarını olduğu gibi eğitimi sistemlerini de etkisi altına almıştır. Yeni neslin öğrenme ihtiyaçları, değişen koşullar ve gelişen teknoloji hemşirelik eğitiminde yenilikçi yaklaşımları zorunlu kılmaktadır. Bu süreç hemşire eğitimcileri öğrenci kitlesine uygun ve verimli teknikleri araştırmaya teşvik ederken, öğrencilerin de aktif olarak eğitim faaliyetine katılmasını sağlar. Teknolojideki gelişmeler hız kesmeden sürerken eğitim sistemleri bu gelişmelere istendik ölçüde entegre olamamakta, çoğu eğitim sistemi klasik öğrenme yöntemlerini kullanmaya devam etmektedir. Covid-19 salgını eğitimcileri ve öğrencileri hızla yeni çözümler üretmeye teşvik etmiştir. Bu zor süreçte eğitim büyük oranda mobil cihazlardan ve çevrimiçi platformlardan sürdürülmüştür. Salgın dönemi neden olduğu zorluklarla birlikte eğitimde teknolojinin entegrasyonunu hızlandırmıştır. Bu makalede teknolojinin hemşirelik eğitimindeki etkileri ve teknolojiye dayalı öğrenme yöntemleri üzerinde durulacaktır.
yok
-
-
Technology has influenced education systems as well as other areas of our lives. The learning needs of the new generation, changing conditions, and developing technology necessitate innovative approaches in nursing education. While this process encourages nurse educators to research appropriate and efficient techniques for the student population, it also actively enables students to participate in educational activities. While technological developments continue unabated, education systems cannot integrate these developments to the desired extent, and most education systems continue to use classical learning methods. The Covid-19 outbreak has prompted educators and students to produce new solutions rapidly. In this challenging process, education has been carried out mainly from mobile devices and online platforms. The epidemic period has accelerated the integration of technology in education with the difficulties it caused. This article will focus on the effects of technology in nursing education and technology-based learning methods.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing, Health Care Administration |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | May 31, 2022 |
Submission Date | October 19, 2021 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 1 |