With the rapid involvement of the Internet in life, the audience moved away from the ones that are broadcast and remotely controlled, and started to choose among the options that offer options without time constraints. This change in audience preferences, combined with the internet infrastructure, has led to the creation of digital broadcasting platforms and the number of these platforms to increase day by day with the increasing demand. Digital broadcasting platforms, which have reached millions of viewers (subscribers) around the world, have implemented various strategic steps to achieve their own brand values and competitive advantage. With this study, which is about digital platform strategies, examining of Netflix, Amazon and Home Box Office cases was intended.
İnternetin gündelik yaşam içerisine hızla nüfus etmesi ile birlikte izleyiciler yayın akışında yer alan ve televizyon kumandası ile sınırlı olan alanlardan uzaklaşarak herhangi bir mekan, zaman kısıtlaması olmadan çoklu seçenekler sunan yeni teknolojik alternatiflere yönelmeye başladılar. İzleyici tercihlerinde oluşan bu değişim internet alt yapısı ile birleşerek dijital yayın platformlarının oluşmasına ve artan talep ile birlikte bu platformların sayılarının günden güne artmasına neden olmuştur. Dünya üzerinde milyonlarca izleyici ( abone) sayısına ulaşan dijital yayın platformları kendi marka değerlerini,rekabet üstünlüğü yakalamak için çeşitli stratejik adımları uygulamaya koymuşlardır. Dijital platform stratejilerini konu alan bu çalışma ile Netflix, Amazon ve Home Box Office örnekleri üzerinden inceleme yapılarak pazardaki yaklaşımların anlaşılması ve yorumlanması hedeflendi. Özellikle yeni iletişim teknolojileri ve pazarlama stratejilerinin tasarlanması ve eğilimlerin değerlendirilmesi ile dijital dünyanın dijital pazarları için önemli bir gösterge ve uygulama şekli ortaya konulmaya çalışıldı. Bu alandaki rekabet ve pazar büyümesi birlikte değerlendirildiğinde başarılı stratejilerin etki alanının oldukça yüksek olacağı beklenmekte.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |