This study aimed to examine empirically the effects of Covid-19 pandemic remote working conditions on academics’ family-work balance and personal performance. While distance working has been implied by multinational companies through the mid 2000s onbehalf of flexible working conditions, universities inadvance implement distance learning performances since early 1900s. However, Covid 19 brought obligatory conditions for the education system all over the world. This Survey was conducted on academicians at private and public universities in Turkiye (n = 800) working in various positions in 2021. Only, 230 of the questionnaires are accepted by the survey program. According to the findings of the study, during the Covid-19 pandemic, the most difficult area was the lack of face-to-face meeting with students, job performance was lower with the married and there was significant negative Impact of Work on Family and Work Family Balance.
Remote Work, Covid19, Work- Family Balance, Employee Performance
Bu çalışma, Covid-19 pandemisi uzaktan çalışma koşullarının akademisyenlerin aile-iş dengesi ve kişisel performansı üzerindeki etkilerini ampirik olarak incelemeyi amaçlamıştır. 2000'li yılların ortalarından itibaren çok uluslu şirketler tarafından uzaktan çalışma esnek çalışma koşullarını sağlamak üzere kullanılırken, üniversiteler 1900'lerin başından itibaren uzaktan eğitim performanslarını uygulamaktadır. Ancak Covid 19 tüm dünyada eğitim sistemi için zorunlu şartları getirdi. Bu Anket, 2021 yılında Türkiye'deki özel ve devlet üniversitelerinde çeşitli pozisyonlarda çalışan akademisyenler (n = 800) üzerinde yapılmıştır. Sadece 230 anket SPSS programı tarafından kabul edilmektedir. Araştırmanın bulgularına göre, Covid-19 pandemisi sürecinde en çok zorlanılan alan öğrencilerle yüz yüze görüşülmemesi, evlilerde iş performansının düşük olması ve çalışma hayatının İş Aile dengesi üzerinde önemli olumsuz etkisinin olması oldu.
Uzaktan Çalışma, Çalışan Performansı, Covid19, İş-Aile dengesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 2 |