İç girişimcilik, mevcut bir organizasyon içinde girişimciliği teşvik etme eylemini ifade eder. Çalışanları girişimci roller üstlenmeye ve yeni ürünler, hizmetler veya süreçler yaratmaya ve kendi kuruluşlarının sınırları içinde yeni iş modelleri geliştirmeye teşvik etme ve destekleme uygulamasıdır. İç girişimcilik, yeniliği teşvik etmek, yaratıcılık ve risk alma kültürü yaratmak ve kuruluşlar içinde büyümeyi yönlendirmek için kilit bir strateji olarak ortaya çıkmıştır. Bu araştırmanın amacı, iç girişimciliğin gelişimini, özelliklerini, faydalarını açıklamak, iç girişimciliği geleneksel girişimcilikten ayıran farklılıkları belirlemektir. Çalışma, bir kuruluş içinde iç girişimcilik kültürü yaratmanın önemini ve girişimcilerin/yöneticilerin böyle bir kültürü teşvik etme ve sürdürmede oynadıkları kritik rolü vurgulamaktadır. Ayrıca bu araştırma Türkiye ve Dünyadan güncel iç girişimcilik örnekleri sunarak keşfedici bir araştırma niteliği taşımaktadır. Çalışma ile, iç girişimciliğin, bir organizasyonun yenilikçi potansiyelini ortaya çıkarma ve çalışanların yaratıcılıklarını teşvik ederek şirket başarısını arttırmada önemli bir araç olduğu ortaya konulmuştur. Bu nedenle de, şirketlerin iç girişimciliğe önem vermesi, çalışanlarının fikirlerini dikkate alması ve bunları uygulamaya koyması, rekabet avantajı elde etmek için önemli bir adım olarak görünmektedir.
iç girişimcilik kurum içi girişimcilik iç girişimcilik örnekleri iç girişimciliğin önemi
---
Intrapreneurship refers to the action of promoting entrepreneurship within an existing organization. It involves encouraging and supporting employees to take on entrepreneurial roles and create new products, services, or processes, as well as developing new business models within the confines of their own organization. Intrapreneurship has emerged as a key strategy to promote innovation, create a culture of creativity and risk-taking, and guide growth within organizations. The aim of this research is to explain the development, characteristics, and benefits of intrapreneurship, and to identify the differences that set it apart from traditional entrepreneurship. The study emphasizes the importance of creating an intrapreneurial culture within an organization, and the critical role that entrepreneurs/managers play in promoting and sustaining such a culture. Additionally, this research provides exploratory insights into current examples of intrapreneurship from Turkey and around the world. Through work, it has been demonstrated that ıntrapreneurship is an important tool for revealing an organization's innovative potential and increasing company success by encouraging employee creativity. Therefore, it appears that companies placing importance on intrapreneurship, considering their employees' ideas, and implementing them is an important step towards gaining a competitive advantage.
intrapreneurship corporate entrepreneurship Examples of Intrapreneurship İmportance Of Intrapreneurship
---
---
----
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | --- |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 1 |