The main object of this article is to discuss Neurolinguistics Method, a new language
teaching method in the foreign language teaching, which has become a systematic
method with Netten and Germain’s researches and has been implemented under the name
Français Intensif in Canada. This new method brings different perspectives to language
concept and language teaching in the light of the developments in neurolinguistics and
pedagogy fields. Thus, some of the reasons for language learners’ difficulties in the
acquisition and development of verbal discourse skills will be also discussed.
Bu çalışmanın ana amacı nörodilbilim ve pedagoji alanlarındaki gelişmeler ışığında
dile ve dil öğretimine farklı bir bakış açısı getiren, Netten ve Germain’in çalışmalarıyla
sistemli bir yöntem haline gelen ve Kanada’da Français Intensif (Yoğun Fransızca) adı
altında uygulamaya geçirilen yabancı dil öğretiminde yeni bir yaklaşımı irdelemek ve bu
yaklaşımın günümüz yabancı dil öğretiminde uygulanan yaklaşımlardaki farklarını ortaya
koymaya çalışmaktır. Böylece dil öğrenenlerin günümüzde sözlü söylem becerilerinin
kazanımı ve geliştirilmesinde yaşadıkları güçlüklerin nedenlerinden bazıları da
irdelenmiş olacaktır.
Journal Section | ARTICLES |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 19, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 2 Issue: 1 |