Research Article
BibTex RIS Cite

ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 43 - 54, 01.08.2017

Abstract

Technological change is creating the need for the reorganization of the educational environment and shaping our lives. Nowadays, mobile technology is being widely used, the regulation of mobile devices for educational purposes, to be integrated into mobile devices and software training environment has become essential. Therefore there was a need to prepare such a program. In addition, the interactive application is prepared to facilitate the teaching of which is difficult to practice-based courses offered through distance education are part of the host. Therefore, users are always able to access information wherever, so that they can better understand the lesson that require taught the difficulties experienced experience with distance education can access offline on their mobile means by which hardware and covering electronic courses, android-based prepared a mobile application. Application software has been prepared in Eclipse environment using the java language 

References

  • Ağca, R. K., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri (Students views of mobile tools usage in education). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2, 295-302.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Bal, Y., & Arıcı, N. (2011). Mobil ögrenme materyali hazırlama süreci. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 7-12.
  • Başboğaoğlu, U. “Eğitimde Teknoloji Destekli Program Geliştirme”, Eğitimde İlke ve Yöntemler, Cilt 2, Editör: M. Bilen, Yargı Yayınevi, Ankara, 360-374, 2014.
  • Bulun, M., GÜLNAR, B., & GÜRAN, S. (2004). Egitimde Mobil Teknolojiler.TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme.Ankara: Edge Akademi
  • Hsiao, H. S., & Chen, J. C. (2016). Using a gesture interactive game-based learning approach to improve preschool children’s learning performance and motor skills. Computers & Education.
  • Karsak, H. G. O., Sefer, A. D. A., & Aşıcı, M. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretimin, Okul Öncesinde Eğitim Alma Ve Anne Baba Çabasina Göre İlkokuma Yazma Başarisina Etkisinin İncelenmesi. Education Sciences, 9(3), 276-292.
  • Smartphone OS Market Share, Q2 2015. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-osmarket-share.jsp.
  • Tekerek, M., Altan, T., & Gündüz, I. (2014). Fatıh Projesinde Tablet Pc Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Internatıonal Journal Of Informatıcs Technologıes, 7(2).
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., & Keçeci, G. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Fen Ve Teknoloji Dersindeki Başarı Ve Tutuma Etkisi. Nwsa: Education Sciences, 7(2), 526-537.
  • Wu, Q. (2015). Designing a smartphone app to teach English (L2) vocabulary.Computers & Education, 85, 170-179.

ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ

Year 2017, Volume: 3 Issue: 1, 43 - 54, 01.08.2017

Abstract

Teknolojik değişimler hayatımızı şekillendirmekte ve eğitim ortamlarının yeniden düzenlenmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Günümüzde mobil teknolojiler yaygınlık kazanmış olup, eğitsel amaçlar için mobil araçların düzenlenmesi, mobil cihaz ve yazılımların eğitim ortamlarına entegre edilmesi elzem hale gelmiştir. Bu nedenle böyle bir programın hazırlanması ihtiyacı doğmuştur. Ayrıca hazırlanan uygulama uzaktan eğitim yoluyla sunulması zor olan pratiğe dayalı derslerin öğretimini kolaylaştırmak amacıyla etkileşimli kısımları da içinde barındırmaktadır. Bu nedenle kullanıcıların her zaman ve her yerde bilgiye erişebilmeleri, uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesinde zorluklar yaşanan tecrübe gerektiren dersleri daha iyi kavrayabilmeleri amacıyla mobil araçlarından çevrimdışı bir şekilde erişebilecekleri donanım ve elektronik derslerini kapsayan, android tabanlı mobil bir uygulama hazırlanmıştır. Uygulama java dili kullanılarak Eclipse yazılım ortamında hazırlanmıştır. Anahtar Kelimeler: 

References

  • Ağca, R. K., & Bağcı, H. (2013). Eğitimde mobil araçların kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri (Students views of mobile tools usage in education). Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2, 295-302.
  • Akdağ, M., & Tok, H. (2010). Geleneksel öğretim ile powerpoint sunum destekli öğretimin öğrenci erişisine etkisi. Eğitim ve Bilim, 33(147), 26-34.
  • Bal, Y., & Arıcı, N. (2011). Mobil ögrenme materyali hazırlama süreci. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 4(1), 7-12.
  • Başboğaoğlu, U. “Eğitimde Teknoloji Destekli Program Geliştirme”, Eğitimde İlke ve Yöntemler, Cilt 2, Editör: M. Bilen, Yargı Yayınevi, Ankara, 360-374, 2014.
  • Bulun, M., GÜLNAR, B., & GÜRAN, S. (2004). Egitimde Mobil Teknolojiler.TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 3(2).
  • Ekici, S., & Yılmaz, B. (2013). FATİH Projesi üzerine bir değerlendirme. Türk Kütüphaneciliği, 27(2), 317-339.
  • Ertürk, S. (2013). Eğitimde Program Geliştirme.Ankara: Edge Akademi
  • Hsiao, H. S., & Chen, J. C. (2016). Using a gesture interactive game-based learning approach to improve preschool children’s learning performance and motor skills. Computers & Education.
  • Karsak, H. G. O., Sefer, A. D. A., & Aşıcı, M. (2014). Bilgisayar Destekli Öğretimin, Okul Öncesinde Eğitim Alma Ve Anne Baba Çabasina Göre İlkokuma Yazma Başarisina Etkisinin İncelenmesi. Education Sciences, 9(3), 276-292.
  • Smartphone OS Market Share, Q2 2015. http://www.idc.com/prodserv/smartphone-osmarket-share.jsp.
  • Tekerek, M., Altan, T., & Gündüz, I. (2014). Fatıh Projesinde Tablet Pc Kullanımına Yönelik Öğrenci Tutumlarının İncelenmesi. Internatıonal Journal Of Informatıcs Technologıes, 7(2).
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., & Keçeci, G. (2012). Akıllı Tahta Kullanımının Fen Ve Teknoloji Dersindeki Başarı Ve Tutuma Etkisi. Nwsa: Education Sciences, 7(2), 526-537.
  • Wu, Q. (2015). Designing a smartphone app to teach English (L2) vocabulary.Computers & Education, 85, 170-179.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Yusuf Kalınkara This is me

Metin Kapıdere

Publication Date August 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Kalınkara, Y., & Kapıdere, M. (2017). ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education, 3(1), 43-54.
AMA Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. August 2017;3(1):43-54.
Chicago Kalınkara, Yusuf, and Metin Kapıdere. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 3, no. 1 (August 2017): 43-54.
EndNote Kalınkara Y, Kapıdere M (August 1, 2017) ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education 3 1 43–54.
IEEE Y. Kalınkara and M. Kapıdere, “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”, Istanbul Journal of Innovation in Education, vol. 3, no. 1, pp. 43–54, 2017.
ISNAD Kalınkara, Yusuf - Kapıdere, Metin. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education 3/1 (August 2017), 43-54.
JAMA Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;3:43–54.
MLA Kalınkara, Yusuf and Metin Kapıdere. “ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ”. Istanbul Journal of Innovation in Education, vol. 3, no. 1, 2017, pp. 43-54.
Vancouver Kalınkara Y, Kapıdere M. ANDROİD TABANLI BİR UYGULAMA YOLUYLA ELEKTRONİK VE DONANIM DERSİNİN ASENKRON UZAKTAN EĞİTİM YÖNTEMLERİYLE DESTEKLENMESİ. Istanbul Journal of Innovation in Education. 2017;3(1):43-54.