The aims of this study are to determine how preservice teachers spend their free time, in which social and cultural activities they engage, their hobbies, the status of meaningful relationships between their leisure time activities and their undergraduate program, their needs, and to make suggestions in this regard. Within the scope of this survey study, the leisure time activities of participating preservice teachers from a public university in İstanbul were investigated according to various variables. Among 187 senior preservice teachers from the departments of social sciences, science, special education, and Turkish education in the faculty of education, 125 preservice teachers (85 females, 40 males) were selected as participants on a voluntary basis using the convenience sampling technique. A Likert-type survey developed by the researcher was used to collect the data. The chi-square statistical test was processed to analyze the demographic data obtained. The results revealed that the preservice teachers’ leisure time activities and hobbies do not vary according to age. Similarly, no significant relationship was reported between the preservice teachers’ leisure time activities and hobbies and the educational level of their parents. The results underlined a relationship between the participants’ leisure time activities and hobbies and gender, university department, type of high school diploma obtained, the participation in the activities organized by a cultural center other than the university and the desire to pursue a graduate education.
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının okul dışı zamanlarını ne şekilde geçirdikleri, hangi sosyal ve kültürel etkinlikleri takip ettikleri ve bir hobiye sahip olup olmadıkları konusunda bilgi sahibi olmak, takip ettikleri sosyal ve kültürel etkinliklerin, takip ettikleri lisans programıyla anlamlı bir ilişki içinde olup olmadıklarını saptamak ve bu doğrultuda öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek, öneriler getirmektir, Çalışmanın kapsamını, İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören öğretmen adaylarının, okul dışı etkinliklerinin çeşitli değişkenlerle olan ilişkisi açısından incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelindedir. Örneklem belirlenirken örnekleme yöntemlerinden “uygun örnekleme yöntemi” kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi, Özel Eğitim ve Türkçe öğretmenliği bölümlerinde eğitim gören toplam 187 öğrenciden ulaşılabilir olan 85’i kadın, 40’ı erkek toplam 125 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri adı geçen bölümlerde okuyan dördüncü sınıf öğrencilerinin gönüllü katılımıyla toplanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen likert tipi anket kullanılmıştır. Elde edilen demografik bilgiler ışığında yapılan ki kare (chi-square) analizleri sonucunda öğretmen adaylarının okul dışı boş zaman etkinliklerinin ve hobilerinin yaş değişkenine bağımlı olmadığı tespit edilmiştir. Benzer şekilde, okul dışı boş zaman etkinliklerinin ve hobilerin öğretmen adaylarının ebeveynlerinin eğitim durumu değişkenine istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde bağımlı olmadığı görülmüştür. Elde edilen sonuçlar, anketteki boş zaman etkinlikleri ve hobilerle ilgili bazı soruların ise cinsiyet, bölüm, mezun olunan lise, üniversite dışında bir kültür merkezini takip etme ve yüksek lisans yapma isteğine bağımlı olduğunu göstermektedir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | ARTICLES |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |