BibTex RIS Cite

Hayat Boyu Eğitim

Year 2013, Issue: 1, 181 - 204, 01.05.2013

Abstract

Hayat boyu eğitimin amacı geniş bir fikir birliği sağlamak olmasına rağmen, muhafazakârlığıyla bilinen yetişkinler tarafından yaygın bir şekilde eleştirilmiştir. Bu çalışma, söz konusu kavramın 1960’larda ve 1970’lerdeki kaynağını keşfetmeyi ve yakın dönemlerde konuya dair egemen yaklaşımların ana temalarını karşılaştırmayı amaçlamaktadır. 1990’larda yaşanan dönüm noktasının temel özelliği, hayat boyu eğitimin milli eğitim ve meslek edindirme sistemlerine olan bakış açısının reformu ve modernleşmesi için bir slogandan daha çok, bir araç oluşuydu. Hayat boyu eğitimin yükselişi batı ülkelerinde sivil toplum ve devlet arasındaki ilişkinin, geniş bir şekilde dönüşüme uğramasına da eşlik etmiştir. Hayat boyu öğrenmenin sonuçlardan biri, geç modern toplumların yönetimini şekillendiren pek çok faktörden biri haline gelmesidir.

Lifelong Education

Year 2013, Issue: 1, 181 - 204, 01.05.2013

Abstract

While the goal of lifelong learning commands a broad policy consensus, it has been widely criticized by adults educationists for its conservatism. This paper explores the origins of the concept in the 1960s and 1970s, and compares key themes with the dominant approaches of the recent period. While there was a turning point during the 1990s, its chief feature was that lifelong learning was less a slogan than a tool for the reform and modernization of aspects of national education and training systems. Its rise has accompanied a wider transformation in the rela-tionship between civil society and state in the western na-tions. One result is that lifelong learning is becoming one among many factors that are transforming the governance of late modern societies, as the state sheds directive powers both downwards (to individuals and associations) and upwards (to transnational corporations and intergovernmental bodies).

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA23RA82SV
Journal Section Translation
Authors

John Field This is me

Eyup Şimşek This is me

Publication Date May 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 1

Cite

APA Field, J., & Şimşek, E. (2013). Hayat Boyu Eğitim. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi(1), 181-204.
AMA Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. May 2013;(1):181-204.
Chicago Field, John, and Eyup Şimşek. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 1 (May 2013): 181-204.
EndNote Field J, Şimşek E (May 1, 2013) Hayat Boyu Eğitim. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 181–204.
IEEE J. Field and E. Şimşek, “Hayat Boyu Eğitim”, ifder, no. 1, pp. 181–204, May 2013.
ISNAD Field, John - Şimşek, Eyup. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1 (May 2013), 181-204.
JAMA Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. 2013;:181–204.
MLA Field, John and Eyup Şimşek. “Hayat Boyu Eğitim”. Iğdır Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, no. 1, 2013, pp. 181-04.
Vancouver Field J, Şimşek E. Hayat Boyu Eğitim. ifder. 2013(1):181-204.