Cumhuriyet Dönemi kültür ve mûsikî politikalarının fikir babası Ziya Gökalp’tir. Türkçülüğün Esasları’nda yeni millî mûsikînin nasıl meydana getirileceğine dair bir bölüm yazmıştır. Bu metni şöyle veya böyle anlayan veya hiç anlamayan birçok insan bu konuda düşünceler serdetmişlerdir. Ziya Gökalp, dönemin birçok yazar ve mûsikîşinasını da etkilemiştir. O bölümde Fârâbî’nin adını anar. Fârâbi ile Ziya Gökalp arasında on asır gibi bir zaman geçmiştir. Hâl böyleyken Ziya Gökalp Fârabî’yi neden yazısına malzeme etmiştir? Bu çalışmada Ziya Gökalp’in Fârâbî’yi hangi suçla itham ettiğini ve buna verilen cevapları sunmaya çalışacağız.
The mastermind of policies on culture and music was Ziya Gökalp. In Türkçülüğün Esasları he wrote a part regarding how new national music would be generated. Many people who understand one way or the other or never understand propound opinions in this matter. Ziya Gökalp also affected most writers and music lovers of the period. He mentions al-Farabi in that part. It went on as ten centuries between al-Farabi and Ziya Gökalp. And yet why did Ziya Gökalp use al-Farabi as the material? In this study we will try to present by which thing Ziya Gökalp accused al-Farabi and to show replies to this.
Other ID | JA25PC35ET |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 5 |