Bu çalışmada amaçlanan Yeni Dışavurumculuk ekseni etrafında Anselm Kiefer’in sanatının sınırlarını, plastisizmini ve tematik özelliklerini ayrı ayrı ele almak ve sanatçının sanat dilini incelemektir. Ayrıca Kiefer’in sanatla tanıştığı süreç içerisindeki sanat ortamına değinilmeye çalışılacaktır. Çocukluk ve gençlik döneminin toplumsal gerçeklerini doğrudan ele alması ile tanınan Kiefer’in yapıtlarının, nasıl hayat bulduğu ve eleştirdiği olaylar ile yapıtlarının paralelliğinin yanı sıra, yaratım sürecinin nasıl geliştiğine de yer vermeye çalışmak yine çalışmada amaçlananlar arasındadır. Nazi Almanyası’nın hem sanatçının sanat pratiği üzerindeki izleri hem de sanat ortamında bahse konu etmeye çekinilen bir tabu gibi görülen Nazizmi sanatçının tema olarak nasıl ele aldığına değinmek amaçlanmıştır. Kiefer’in resim pratiği esnasında yapıtlarında kullandığı malzeme çeşitliliği ile oluşturduğu plastik değerlere de değinilmeye çalışılmıştır. Sanatçının 1969 yılında tanınmasına sebep olan “İşgaller” isimli fotoğraf dizisi ile 2009 yılları arasındaki 14 çalışması üzerinden sanatçının yapıtları teknik ve ikonografik açıdan incelenmeye çalışılmıştır.
-
-
-
The aim of this study is to handle separately the boundaries, plasticity and thematic features of Anselm Kiefer's art on the axis of New Expressionism and examine the artistic language of the artist. It will also try to mention of the artistic ambiance in the process that Kiefer has met with art. It is also aimed to try to include how Kiefer's works, which are known to directly deal with the social realities of childhood and youth, came about and not only the parallelism of events that he criticized and his works, but also how the creation process evolved. It is aimed to mention both the traces of Nazi Germany on the artist's art practice and how the artist handled Nazism, which is seen as a taboo that is reluctant to talk about in the art environment, as a theme. Through Kiefer's Works, the variety of materials he used in his works during his painting practice and the plastic values he created were also tried to be mentioned. The artist's work has been tried to be examined from the technical and iconographic perspectives on 14 works and photo sequence named “Occupations” with which caused the artist to be recognized between 1969 and 2009.
-
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Project Number | - |
Publication Date | May 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |