“Iğdır’da Din Eğitimi ve Öğretiminin Problemleri Çalıştayı” yapıldı. Din eğitimi ve öğretiminin tarafları olan İlahiyat Fakültesi, İl Müftülüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sivil Toplum Kuruluşları temsilcileri bir araya geldi ve problemlerini “ortak akıl” oluşturacak şekilde ele aldı. Eğitim ailede başlar, okullarda gelişir, Cami ve Kur’an Kurslarında devam eder, çeşitli uzmanlık eğitimi veren kurumlarda da en üst mertebeye gelir. Bir yerde eğitim ve din eğitimi düzeyinde problem varsa öncelikle bakılması gereken yer ailedir ve aile bireylerinin eğitim seviyesidir. Eğer ailede din eğitimi ve öğrenimini ileri derecede alan kişi yoksa, din eğitimindeki saç ayaklarından biri eksik kalır. Anne, baba, dede, nine, amca, hala, dayı vb. akrabaların din eğitimi almış olmaları ve çeşitli vesilelerle aile bireylerine bu bilgileri aktarmaları bu saç ayağının sağlam bir şekilde kaynak tutmasına vesile olacaktır. Ailelerinde çocuklarına öğrendiklerini aktaracak bilgi birikimi olmayanlar kurumlar koordinatörlüğünde eğitimlere alınmalı, Halk Eğitim Merkezleri bünyesinde bilinçli eğitim ve öğretim yapabilecek seviyeye çıkarılması için çalışmalar yapılmalıdır.
"Workshop on Problems of Religious Education and Instruction in Igdir" was held. Representatives of the Faculty of Theology, Provincial Office of Mufti, Provincial Directorate of National Education and Civil Society Organizations came to the forefront of religious education and training. Education begins in the family, develops in the schools, continues in the Mosque and Koran courses, also comes to the top in the institutions providing various specialist education. If there is a problem at the level of education and religious education in a place, the place to look first is the family and the education level of the family members. If there are no advanced religious education and training in the family, one of the hair legs of religious education is missing. Mother, father, grandfather, grandmother, uncle, still, uncle and so on. Religions have been educated in religion and they have been sending this information to family members on various occasions, which will help to keep this hair foot firmly sourced. Those whose parents do not have the knowledge to teach their children should be trained in the coordination of the institutions, Public Training Centers should work in order to raise them to the level that they can do consciously education and training.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 10 |