Bu çalışmanın amacı, geçerli ve güvenilir “Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ahlâk Eğitimine Yönelik Yeterlik Algısı Ölçeği” geliştirmektir. Ölçek geliştirme aşamasında 3 boyut belirlenmiştir. İkinci öğretimle birlikte toplam 105 öğretmen adayının katıldığı açımlayıcı faktör analizi EFA sonuçlarında scree-plot incelenmiş, öz değeri 1’den büyük olan boyutlar faktör analizi sırasında incelenmiştir. Analiz sonucu, 3 faktörlü yapıyı ,47 ve ,75 arasında değişen faktör yükleriyle ortaya koymuştur. Onaylayıcı Faktor Analizi CFA için başka bir veri seti oluşturmak gerektiğinden güz dönemi beklenmiş ve yeni gelen 4. sınıf öğretmeni adayları ile veri seti oluşturulmuştur. Toplam 52 kişinin devam ettiği bir derste 50 kişi gönüllü olarak çalışmaya katılmış, 2 öğretmen adayı toplam soru sayısının %10’undan daha fazla yanıtsız madde bıraktığı için analiz sürecine bu veriler dâhil edilmemiştir.
Sınıf öğretmeni adayları ahlâk eğitimi yeterlik algısı ölçek geliştirme geçerlik güvenirlik.
The purpose of the study is to develop a valid and reliable scale to determine classroom teacher candidates’ perceived efficacy beliefs towards moral education. The scale developed based on pre-determined 3 sub-scales, namely; Motivation, Planning and Mastery. For the exploratory factor analysis EFA 105 senior classroom teacher candidates participated in the study voluntarily. Factor loadings vary between .50 and .89. The participants who did not reply more than%10 of the total item number did not involve in the study. After conducting EFA, another data set was constituted one semester later, with new senior teacher candidates for confirmatory factor analysis CFA . In total of 48 teacher candidates were participated in the CFA study. The results of CFA shows 3 factor structure with total 11 items.
Classroom teacher candidates moral education perceived efficacy scale development validity reliability.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 10 |