BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Görüşleri

Year 2017, Issue: 11, 73 - 87, 01.04.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik düşünme biçimlerini belirlemektir. Araştırma nicel analiz yöntemlerine göre yapılmıştır. Çalışma grubu, 2013–2014 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde öğrenim gören toplam 400 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler IBM SPSS Statistics 23 programına aktarılarak analizler tamamlanmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken kategorik değişkenler için frekans dağılımları, sürekli değişkenler için ise tanımlayıcı istatistikler ort.±ss verilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel anlamda çevre merkezli düşünme biçimine sahip oldukları fakat bu durumun okudukları bölüme ve sınıflara göre farklılaştığını söyleyebiliriz.

References

  • Aytaç, M. & Öngen, B., 2012. Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi. İstatistikçiler Dergisi, pp. 14-22.
  • Çabuk, B. & Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, pp. 189-198.
  • Demirtaş, B. & Tapkı, N., 2016. Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Ekolojik Dünya Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Tarım-Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi,, pp. 719-727.
  • Dunlap, R., 2002. Environmental Sociology: A Personal Perspective on Its First Quarter Century.. Organization and Environment, 15(1), pp. 10-30.
  • Dunlap, R., Van Liere, K., Mertig, A. & Jones, R., 2000. Measuring Endorsement of the New EcologicalParadigm:A Revised NEP Scale. Journal of Social Issues, 56(3), pp. 425-442.
  • Erkal, S. K. İ. &. Ş. H., 2012. 'Comparison of environmental attitudes of university students determined via the new environmental paradigm scale according to the students' personal characteristic. , Eğitim Araştırmaları, pp. 21-49.
  • Güven, I., Yurdatapan, M., Benzer, E. & Şahin, F., 2013. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarinin Çevre Sorunlarina Yönelik Tutumları ile Sağlıklı Yaşama Yönelik Tutumlarinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21-4(ÖZEL SAYI), pp. 1431-1448.
  • Hoşgör, H., Hoşgör, D. & Karabulut-Tosun, N., 2015. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi: Kıyaslamalı Bir Analiz. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 2(2), pp. 198-207.
  • Kahyaoğlu, M. &. K., 2015. 'Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Davraniş Ve Düşünceleri Ile Bireysel Değerleri Arasindaki Ilişkinin Incelenmesi. Marmara Cografya Dergisi, , p. 88.
  • Karahan-Okuroğlu, G., 2012. Hemşirelik Eğitiminin Öğrencilerin Çevreye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, pp. 27-38.
  • Karakurt-Tosun, E., 2013. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Bilinç Düzeylerinin Araştirilmasi: Uludağ Üniversitesi Örneği,. Paradoks: The Journal Of Economics, Sociology & Politics, 9(2), pp. 54-72.
  • Kunt, H. &. G. G., 2013. 'Öğretmen Adaylarinin Ağaç Ve Çevreye Yönelik Tutumlarinin Incelenmesi.. Electronic Turkish Studies,, 8(12), p. 793.
  • Sadık, F., 2013. Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum Ve Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Incelenmes. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, , 3(4), pp. 69-83.
  • Sever, R. &. Y. E., 2012. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevresel Tutumlarının Incelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, Cilt 26, p. 1.
  • Yalçinkaya, E. K. A. &. T. M., 2014. 'A Study On The Environmental Attitudes Of Candidate Teachers. Akdeniz Insani Bilimler Dergisi, 4(1), p. 275.

University Students' Perceptions towards the Environment

Year 2017, Issue: 11, 73 - 87, 01.04.2017

Abstract

The aim of this research is to determine the ways in which university students think about the environment. The research was conducted according to quantitative analysis methods. The study group consists of a total of 400 students studying at Ağrı İbrahim Ceçen University in 2013-2014. Analyzes were completed by transferring the data to IBM SPSS Statistics 23 program. Frequency distributions for categorical variables and descriptive statistics for continuous variables mean ± ss were given when the study data evaluated. According to the results obtained, we can say that the students have a general sense of environment-centered thinking, but this differs according to the divisions their department and the classes.

References

  • Aytaç, M. & Öngen, B., 2012. Doğrulayıcı faktör analizi ile yeni çevresel paradigma ölçeğinin yapı geçerliliğinin incelenmesi. İstatistikçiler Dergisi, pp. 14-22.
  • Çabuk, B. & Karacaoğlu, C., 2003. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, pp. 189-198.
  • Demirtaş, B. & Tapkı, N., 2016. Ziraat Fakültesi Öğrencilerinin Ekolojik Dünya Görüşlerinin Belirlenmesi. Türk Tarım-Gıda Bilim ve Teknoloji Dergisi,, pp. 719-727.
  • Dunlap, R., 2002. Environmental Sociology: A Personal Perspective on Its First Quarter Century.. Organization and Environment, 15(1), pp. 10-30.
  • Dunlap, R., Van Liere, K., Mertig, A. & Jones, R., 2000. Measuring Endorsement of the New EcologicalParadigm:A Revised NEP Scale. Journal of Social Issues, 56(3), pp. 425-442.
  • Erkal, S. K. İ. &. Ş. H., 2012. 'Comparison of environmental attitudes of university students determined via the new environmental paradigm scale according to the students' personal characteristic. , Eğitim Araştırmaları, pp. 21-49.
  • Güven, I., Yurdatapan, M., Benzer, E. & Şahin, F., 2013. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarinin Çevre Sorunlarina Yönelik Tutumları ile Sağlıklı Yaşama Yönelik Tutumlarinin Değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21-4(ÖZEL SAYI), pp. 1431-1448.
  • Hoşgör, H., Hoşgör, D. & Karabulut-Tosun, N., 2015. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi: Kıyaslamalı Bir Analiz. Sağlık Bilimleri ve Meslekleri Dergisi, 2(2), pp. 198-207.
  • Kahyaoğlu, M. &. K., 2015. 'Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevresel Davraniş Ve Düşünceleri Ile Bireysel Değerleri Arasindaki Ilişkinin Incelenmesi. Marmara Cografya Dergisi, , p. 88.
  • Karahan-Okuroğlu, G., 2012. Hemşirelik Eğitiminin Öğrencilerin Çevreye Yönelik Tutumlarına Etkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, pp. 27-38.
  • Karakurt-Tosun, E., 2013. Üniversite Öğrencilerinin Çevre Bilinç Düzeylerinin Araştirilmasi: Uludağ Üniversitesi Örneği,. Paradoks: The Journal Of Economics, Sociology & Politics, 9(2), pp. 54-72.
  • Kunt, H. &. G. G., 2013. 'Öğretmen Adaylarinin Ağaç Ve Çevreye Yönelik Tutumlarinin Incelenmesi.. Electronic Turkish Studies,, 8(12), p. 793.
  • Sadık, F., 2013. Öğretmen Adaylarının Çevresel Tutum Ve Bilgi Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Incelenmes. Pegem Eğitim Ve Öğretim Dergisi, , 3(4), pp. 69-83.
  • Sever, R. &. Y. E., 2012. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Çevresel Tutumlarının Incelenmesi. Marmara Coğrafya Dergisi, Cilt 26, p. 1.
  • Yalçinkaya, E. K. A. &. T. M., 2014. 'A Study On The Environmental Attitudes Of Candidate Teachers. Akdeniz Insani Bilimler Dergisi, 4(1), p. 275.
There are 15 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Emine Teyfur This is me

Publication Date April 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Issue: 11

Cite

APA Teyfur, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Çevreye Yönelik Görüşleri. Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(11), 73-87.