Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin çevreye yönelik düşünme biçimlerini belirlemektir. Araştırma nicel analiz yöntemlerine göre yapılmıştır. Çalışma grubu, 2013–2014 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde öğrenim gören toplam 400 öğrenciden oluşmaktadır. Veriler IBM SPSS Statistics 23 programına aktarılarak analizler tamamlanmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken kategorik değişkenler için frekans dağılımları, sürekli değişkenler için ise tanımlayıcı istatistikler ort.±ss verilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel anlamda çevre merkezli düşünme biçimine sahip oldukları fakat bu durumun okudukları bölüme ve sınıflara göre farklılaştığını söyleyebiliriz.
The aim of this research is to determine the ways in which university students think about the environment. The research was conducted according to quantitative analysis methods. The study group consists of a total of 400 students studying at Ağrı İbrahim Ceçen University in 2013-2014. Analyzes were completed by transferring the data to IBM SPSS Statistics 23 program. Frequency distributions for categorical variables and descriptive statistics for continuous variables mean ± ss were given when the study data evaluated. According to the results obtained, we can say that the students have a general sense of environment-centered thinking, but this differs according to the divisions their department and the classes.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 11 |