Bu çalışmada; Ağrı İ.Ç. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında eğitim-öğretim gören öğretmen adaylarının; A- Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler ile B- Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler konusuna ilişkin yaklaşımlarının araştırılması için, bu konuyla ilgili olarak kendilerine bir anket sunulmuştur. Araştırmanın örneklemini Ağrı İ.Ç. Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Anabilim Dalında eğitim-öğretim gören toplam 121 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre; öğretmen adaylarının, A- Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler ile B- Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler konusunu içeren maddeleri değişik oranlarla yanıtladıkları görülmüştür. Bulgular, öğretmen adaylarının, Cronbach's Alpha değeri ?=0.91 olarak belirlenen ve bu anlamda oldukça güvenilir olan ölçeğe farklı oranlarda yanıtlar verdikleri sonucuna varılmayı olanaklı kılmıştır. Field, 2013 .
Öğrencilerin Okul Aile İşbirliğini Algılamalarına Dönük İfadeler Öğrencilerin Öğretmenlik Uygulamasına Bakışlarına Dönük İfadeler
In this study, a questionnaire was presented to teacher candidates at Ağrı İ.Ç. University Educational Faculty Turkish Education, to investigate ; A investigate the approaches of the students towards the perception of school-family cooperation and the attitudes of the students B Approaches to teaching of students about teaching practices. The study sample consisted of 121 teacher candidates who are enrolled at Agri Ibrahim Checen University Education Departmnet. According to the findings of the research; teacher candidates responded with different ratios of items including A- students 'expressions towards perceptions of school-family cooperation and B- students' expressions towards Teaching Practice Perspectives. Findings have made it possible to obtain the results that teacher candidates answered at different rates to Cronbach's Alpha value ? = 0.91, which is quite reliable in this sense Field, 2013 .
Expressions for Students to Perceive School-Parent Collaboration Expressions for Students' View of Teaching Practice.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 14 |