Firmalar için öğrenme, varlıklarını sürdürebilmelerinin en belirgin koşuludur. Ancak örgütlerin öğrenme süreçlerini yönetmesi, hayatta kalabilmeleri için yeterli değildir. Bu nedenle öğrenmenin örgütsel bir özellik taşıması ve çalışanlar tarafından benimsenmesi zorunludur. Örgütler içerisindeki öğrenmeyi sağlayan ve engelleyen faktörlerin belirlenmesinin yanı sıra, öğrenme süreçlerini ve yapısını anlamak pek çok araştırmanın ilgisini çekmiştir. Bu çalışma, örgütsel öğrenme yeteneklerinin firma performansı üzerindeki etkilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada sadece belirli bir teorik bakış açısı ile örgütsel öğrenmeyi açıklamaktan çok örgütsel öğrenmenin belirleyici unsurlarını, örgütsel öğrenme sürecini ve çıktılarını içeren geniş kapsamlı tanımlara yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen sonuç, örgütsel öğrenme yeteneklerinin firma performansı üzerine pozitif etkisi olduğunu ortaya çıkarmaktadır.
For companies, learning is the most significant condition of their ability to sustain their assets. However, the fact that organizations can manage learning processes is not enough for them to survive. Therefore, learning has to be an organizational feature and it has to be adopted by employees. In addition to determining factors that prevent and enable learning within organizations, understanding the learning processes and structure has attracted the attention of many researches. This study aims to examine the impacts of organizational learning skills on company performance. In the study, there are a wide range of definitions that include the determinant elements of organizational learning, the organizational learning process, and the outputs rather than merely explaining organizational learning from a specific theoretical perspective. The result of the research reveals that organizational learning skills have a positive impact on firm performance.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 14 |