Bu çalışmada göçmenlere dönük bir eğitim programı açısında hedeflenen program geliştirme aşamaları ve ögeleriyle ilgili göç bağlamında alan uzmanlarından göç programlarıyla ilgili fikirlerini gömülü teori bağlamında incelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın tasarımı görüşme tekniği ile harmanlanmış gömülü teoriden oluşan nitel bir araştırmadır. Bu bağlamda yarı yapılandırılmış odak grup görüşmesi, yapılandırmacı gömülü teorinin benimsendiği bir perspektifte ve popülasyonun belirlenmesinde olasılık dışı örnekleme yönteminin kullanıldığı bir modele göre yapılmıştır. Analiz süreci, ilk kodlamadan bulgular bölümü odak kodlamaya tartışma bölümü , teorik kodlamaya sonuç bölümü kadar üç aşamadan oluşmaktadır. Odak grup görüşmesinde uygun sayının sekiz kişi olması uygun olduğundan, program geliştirme alanında 1 Doçent, 7 Dr. Olmak üzere 8 alan uzmanı çalışmanın örneklemi olarak seçilmiştir. Kuramsal kodlar incelendiğinde düşüncelerin kısmen dezavantajlı geçmişlerden gelen göçmen çocukların sosyal uyumu için mücadeleyi içerdiği sonucuna varmak mümkün olacaktır.
This study aims to examine the ideas of curriculum experts in the context of grounded theory regarding the development of curriculums for immigrants related to the program development stages and elements. The design of the research is qualitative research consisting of grounded theory blended with the interview technique. In this context, the semi-structured focus group interview was conducted in a perspective in which the constructivist grounded theory was adopted and a non-probability sampling method was used to determine the population. The analysis process consists of three stages, from initial coding findings section to focus coding discussion section to theoretical coding conclusion section . Since it is appropriate to have an appropriate number of eight participants in the focus group study, as one Associate Professor, seven experts having PhD. Summing up eight participants or experts were selected as the sample of the study. When the theoretical codes are examined, it will be possible to conclude that the thoughts include the struggle for the social cohesion of immigrant children from partially disadvantaged backgrounds.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 24 |