Turizm, tüm paydaşların iş birliği içerisinde hareket etmesiyle sadece kentsel bölgelerde değil kırsal alanlarda da istihdamı, ekonomik büyümeyi, sosyal ve kültürel bütünleşmeyi sağlayacak potansiyele sahiptir. Turizm aynı zamanda, yerel, kültürel ve tarihi değerlere, doğal çevreye, ekolojiye yönelik farkındalığın artırılması açısından da önem arz etmektedir. Konunun önemi dahilinde bu çalışmada Kapadokya Bölgesi paydaşlarının turizmin etkileri konusundaki düşünceleri ve farkındalıklarının ortaya konması amaçlanmaktadır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve 15 paydaş temsilcisi ile mülakat gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen 15 görüşme içerik analizine tabi tutulmuş ve analiz sonucunda Sosyo-Kültürel Etki, Ekonomik Etki, Çevresel Etki, Yönetim ve Yerel Halk olmak üzere beş ana tema belirlenmiştir. Görüşmeler bölgede ekonomik kaygıların, sosyal ve çevresel kaygılardan daha fazla olduğunu ortaya çıkarmıştır. Aynı zamanda destinasyonda yönetim örgütünün ilişkilerinin yetersiz olduğu ve yerel halkın turizm konusunda bilinçsiz olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Tourism has the potential to ensure employment, economic growth, social and cultural integration with all stakeholders acting cooperatively not only in urban areas but also in rural areas. Tourism is also important for raising awareness of local, cultural and historical values, natural environment and ecology. Based on the importance of the subject, this study aims to reveal the opinions and awareness of the stakeholders of the Cappadocia Region on the tourism impacts. A qualitative research method was used in the study and interviews were conducted with 15 stakeholders. A total of 15 interviews were conducted and subjected to content analysis and as a result of the analysis, five main themes have been identified: Socio-Cultural Impact, Economic Impact, Environmental Impact, Management and Local People. Interviews have revealed that economic concerns in the region are more than those social and environmental. At the same time, it has been concluded that the management organization's relations in the destination are insufficient and the local people are unconscious about tourism.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 24 |