Turkey Türkiye ve Quality Kalite kelimelerinin bir araya gelmesiyle oluşturulan “TURQUALITY®” programı kapsam olarak ihracatı arttırmak için Türk işletmelerine verilen destek ve teşviklerden daha fazlasını ifade etmektedir. Kavramsal olarak incelendiğinde “milli markalaşma” unsurlarını bünyesinde barındıran “TURQUALITY®” programı ile menşe ülke etkisini olumlu yönde değiştirecek uluslararası milli markaların ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Bu çalışmada TURQUALITY® programı milli markalaşma kavramı çerçevesinde incelenerek, programın dünü, bugünü ve geleceği tartışılmıştır. Ayrıca detaylı bir şekilde yapılan literatür taraması ile TURQUALITY® programının etkinliği farklı sektörler açısından değerlendirilmiştir. Çalışmanın sonunda program ile ilgili işlevsel ve sektörel bazda değişikliklere ihtiyaç duyulduğu ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak programa başvuru şartları ve programın geleceği konusunda uzman katılımcılar arasında fikir ayrılıkları ortaya çıksa da programın diğer destek ve teşvik programlarından birçok yönden farklılaştığı ve uluslararası milli marka yaratmada işletmelere olumlu katkısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The word “TURQUALITY®” is derived from the words Turkey and Quality. TURQUALITY® program is developed for enhancing Turkish exports by providing state aids, subsidies and promotions to companies. Literally, this program encompasses the elements of national branding and aims to support Turkish companies for improving their country-of-origin effect and national branding efforts. In this study, TURQUALITY® program in align with its past, present and future are assessed in terms of national branding concept. As well, based on an extensive literature review its efficiency is also analyzed for different sectors. As a result, it is put forward that this program requires some functional and sectoral modifications. Additionally, even though there are some disagreements among exports about the application procedure and its future, this program is positioned as distinct as from other state aids, subsidies and promotions. It has several benefits for Turkish companies to build and create their national brands on a global scale.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 24 |