Çin’in Wuhan kentinde ortaya çıkan ve yeni tip korona virüs olarak bilinen Covid-19 Pandemisi, tüm dünyada küresel an-lamda bir kriz meydana getirmiştir. Bu kriz sürecinde markala-rın pazarlama stratejilerini doğru olarak belirleyebilmesi ve iyi bir kriz yönetimi yapabilmesi büyük önem arz etmektedir. Tek-noloji ve internetin gelişmesi ile sohbet pazarlaması anlayışının ön plana taşındığı günümüz pazar yapısı içinde, chat sohbet, diyalog ve bot robot sözcüklerinin birleşiminden meydana gelmiş olan ve işletmelere rekabet avantajı sağlayarak, hedef kitlelerin en büyük ihtiyaçları olan sağlıklı, doğru, hızlı ve tutarlı mesajlar ile bilgiyi ulaştırabilen bir yöntem olan sohbet robotu chatbot uygulamaları bu kriz döneminde tercih edilen bir stra-teji olarak ortaya çıkmaktadır. Bu çalışmada, öncelikli olarak sohbet pazarlamasının önemi vurgulanarak, dijital pazarlama stratejisi olarak işletmelerdeki önemi anlatılmış, ardından da sohbet robotu chatbot uygulamalarının kavramsal olarak açık-lanması yapılarak, dijital dönüşümün kendini hissettirdiği Co-vid-19 Pandemi krizi döneminde bu uygulama ile ilgili Türki-ye’de yapılan örnek çalışmalar ele alınmıştır.
Covid-19 Pandemic, which is known as the new type of corona virus and emerged in Wuhan city of China, has created a global crisis all over the world. It is of great importance that brands can correctly determine their marketing strategies and manage a good crisis during this crisis. With the development of technolo-gy and internet, conversational marketing concept has been brought to the forefront, and today Chatbot applications emerge as a preferred strategy in this crisis period. and provides busi-nesses with competitive advantage, and can deliver information through healthy, accurate, fast and consistent messages, which are the greatest needs of the target audiences. In this study, em-phasizing the importance of priority as conversational market-ing, described its importance in business as a digital marketing strategy, primarily the conceptual explanation of chatbot appli-cations and its importance in businesses. However, during a pandemic crisis makes itself felt as Covidien-19 digital conver-sions case study conducted in Turkey related to this application are discussed
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: EK SAYI (2020) |