COVID-19 pandemisi, beraberinde getirdiği karantina süreçleri ile turizm ve ulaşım sektörleri başta olmak üzere birçok sektörde önem-li kayıpların yaşanmasına yol açarken, sosyal mesafe gereklilikleri ile evde kapalı kalan bireylerin eğitimden alışverişe, iş hayatından sos-yalleşmeye kadar birçok alanda bilgisayar aplikasyonları çok daha etkin şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Telefon uygulamaları yanın-da, video oyunları ve iletişim için kullanılan sosyal medya platform-larında görülen hızlı artış, konunun olumlu ve olumsuz yönleri ile ele alınmasını gerekli kılmıştır. Bu çerçevede bu çalışmada COVID-19 pandemisi döneminde kullanımları artan uygulamaların, video oyun-larının, telefon uygulamaları ve diğer bilgisayar aplikasyonlarının bireyler ve toplum üzerindeki fayda ve maliyetleri ilgili literature üzerine derinlemesine inceleme yapılarak analiz edilecek ve tespit edilen sorunlara yönelik politika önerileri ortaya konacaktır
While the COVID-19 pandemic has led to significant damage in many important sectors especially tourism and transportation as a conse-quence of the quarantine procedure, the computer applications have been used much more effectively in many areas such the business world, education, shopping and social needs by individuals who have stayed at home as a result of the social distance requirements. In addi-tion to phone applications, the rapid increase seen in video games and social media platforms used for communication has made it nec-essary to address the issue with its positive and negative aspects. In this study, the benefits and costs of applications regarding the indi-viduals and society, video games, phone applications and other com-puter applications that have been increased in use during the COVID-19 pandemic will be analyzed through an in-depth review of the relevant literature. Besides, some policy suggestions will be put forth to benefit more from the computer technologies and applications.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 1, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: EK SAYI (2020) |